Abstract:
У дисертації представлено результати комплексного дослідження
історичного процесу зародження і становлення мистецтва авангарду в Україні у
період його появи з кінця ХІХ та розвитку у першій чверті ХХ століття.
Визначено, що авангардне мистецтво демонструє антропологічну сутність
пошуку нової виразності та образності в умовах трансформації мистецтва
модерну та культури, трансгресії суспільних цінностей, злому економічних
відносин під впливом наукових досягнень. Об’єктом дослідження послуговує
європейська мистецька авангардна парадигма, яка породжує предмет наукового
інтересу дослідження синергії українського авангарду, як явища, що постало у
результаті взаємодії із західноєвропейським, російським, польським, єврейським
та українським мистецтвом і його дія була домінуючою у першій чверті ХХ
століття.
Description:
The dissertation presents the results of a comprehensive study of the historical
process of anthropology of avant-garde art in Ukraine and its development in the first
third of the 20th century. It was determined that avant-garde art demonstrates the
anthropological essence of the search for new expressiveness and imagery in the
conditions of the transformation of modern art and culture, the transgression of social
values, the breakdown of economic relations under the influence of scientific
achievements. The object of the research is the European artistic avant-garde
paradigm, which gives rise to the subject of scientific interest in the study of the
synergy of the Ukrainian avant-garde, as a phenomenon that emerged as a result of
interaction with Western European, Russian, Polish, Jewish and Ukrainian art and its
influence was dominant in the first quarter of the 20th century.