Abstract:
Мета роботи — дослідження сучасних стратегій популяризації дитячої літератури крізь призму впливу цифрових трансформацій на читацькі досвіди. Методологія роботи ґрунтуються на використанні загальнонаукових методів аналізу, синтезу, контент-аналізу сучасної літератури. Наукова новизна статті в тому, що в ній простежено співіснування сучасних цифрових технологій і розвитку ринку дитячої книжки та висвітлено потенціал українських і світових видавців у використанні
таких можливостей, як технології доповненої реальності, інтернет-зв’язку та віртуальної реальності. Висновки: У сучасному просторі дитячої електронної літератури важливу роль відіграють мономедійні, мультимедійні та полімедійні видання. Вони сприяють розвитку дитячої уваги за допомогою використання низки інтерактивних та цифрових технологій. Тож стратегічними напрямами популяризації дитячої літератури в умовах цифрових змін мають стати розвиток електронної літератури, використання технологій доповненої та віртуальної реальності, створення освітніх застосунків та спеціальних програм для читання книжок. Важливо створювати нові, якісні бібліотечні середовища з вільним доступом до інформації та обслуговуванням читачів у комфортному просторі. Це
має базуватися на використанні інформаційно-комунікаційних технологій. Отже, це дослідження демонструє, що використання цифрових технологій може бути продуктивним і позитивним чинником
у популяризації дитячої літератури. Вони доповнюють традиційний досвід читання, розширюють
можливості, пропонують нові способи взаємодії з контентом, сприяють розвитку різноманітних навичок та мотивують дітей та молодь до читання.
Description:
The purpose of the article is to study the influence of modern strategies for the popularisation of
children’s literature through the prism of the influence of digital transformations on reading experiences. The
research methodology are based on the use of general scientific methods of analysis, synthesis, content
analysis of modern literature. The scientific novelty lies in the fact that the coexistence of modern digital
technologies and the development of the children’s book market has been traced, the possibilities of Ukrainian
and world publishing houses in addressing the possibilities of augmented reality technologies, working with
the Internet, virtual reality have been highlighted. Conclusions. Monomedia, multimedia, and polymedia
publications play an important role in the modern space of children's electronic literature. They contribute to
the development of children's attention through the use of a number of interactive and digital technologies.
Therefore, the strategic directions of popularisation of children's literature in the context of digital changes should be the development of electronic literature, the use of augmented and virtual reality technologies, the
creation of educational applications and special programmes for reading books. It is important to create new,
high-quality library environments with free access to information and serving readers in a comfortable space.
This should be based on the use of information and communication technologies. Consequently, this study
demonstrates that the use of digital technologies can be a productive and positive factor in the popularisation
of children's literature. They complement the traditional reading experience, empower, offer new ways to
engage with content, foster diverse skills and motivate children and young people to read.