Abstract:
Мета статті – представити сучасний погляд на трансформацію бібліотечної освіти в Україні
через призму освітніх програм спеціальності 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа», розміщених на сайті Інформаційної системи «Вступ.ОСВІТА.UA». Методологія дослідження базується на застосуванні загальнонаукових та спеціальних методів пізнання, зокрема системного підходу, аналізу, синтезу, узагальнення, логічного та кількісного методів, методу візуалізації результатів
дослідження. Також використано порівняльний та аналітичний моніторинг Інформаційної системи
«Вступ.ОСВІТА.UA», що дозволило виявити освітні програми спеціальності 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа». Наукова новизна статті полягає в розширенні уявлень про сучасний
стан бібліотечної освіти в Україні, її трансформацію під впливом цифрових технологій, гармонізацію
з Міжнародною стандартною класифікацією освіти. Висновки. Розглянуто деякі аспекти реалізації
Стратегії розвитку бібліотечної справи на період до 2025 року «Якісні зміни бібліотек для забезпе чення сталого розвитку України» та «Стратегії розвитку вищої освіти в Україні на 2022–2032 роки»,
що засвідчило прагнення України до світових освітніх трендів майбутнього. Проте, відбувається цей
процес доволі повільно. Проаналізовано і узагальнено інформацію щодо освітніх програм спеціальності 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа», розміщених на сайті Інформаційної системи
«Вступ.ОСВІТА.UA». Тільки окремі ЗВО розробляють освітні програми, спрямовані на отримання сучасних професій. Вміст освітніх програм має чітко відображати нагальні потреби бібліотек України.
Крім того, трансформація бібліотечної освіти відбувається в умовах цифровізації інформаційної діяльності й має відповідати реальним змінам в бібліотечно-інформаційному комплексі. Створення Міжвідомчої робочої групу з питань реформування національного класифікатора України ДК 003:2010
«Класифікатор професій» допоможе гармонізувати його з із Міжнародною стандартною класифікацією занять ISCO-08. Потребує перегляду національний класифікатор ДК 009:2010 «Класифікація видів економічної діяльності», адже у ньому відсутні назви сучасних видів економічної діяльності.
Description:
The purpose of the article is to present a modern view of the transformation of library education in
Ukraine through the prism of educational programmes of major 029 "Information, library and archival
affairs" posted on the website of the Information System "Vstup.OSVITA.UA". The research methodology is
based on the application of general scientific and special methods of cognition, in particular the system
approach, analysis, synthesis, generalisation, logical and quantitative methods, and the method of
visualisation of research results. Comparative and analytical monitoring of the "Vstup.OSVITA.UA"
Information System was also used, which made it possible to identify educational programs of specialty 029
"Information, library, and archival affairs". The scientific novelty of the article lies in expanding ideas about
the current state of library education in Ukraine, its transformation under the influence of digital technologies,
and harmonisation with the International Standard Classification of Education. Conclusions. Some aspects of
the implementation of the Library Development Strategy for the period up to 2025 "Qualitative changes in
libraries to ensure the sustainable development of Ukraine" and the "Strategy for the Development of Higher
Education in Ukraine for 2022-2032" were considered, which proved Ukraine's aspiration to global
educational trends of the future. However, this process is quite slow. The information on the educational
programmes of specialty 029 "Information, library and archival affairs" posted on the website of the
Information System "Vstup.OSVITA.UA" was analysed and summarised. In addition, the transformation of
library education takes place in the conditions of digitalisation of information activities and must correspond
to real changes in the library and information complex. The creation of the Interagency Working Group on
Reforming the National Classifier of Ukraine DK 003:2010 "Profession Classifier" will help to harmonise it
with the International Standard Classification of Occupations ISCO-08. The national classifier DK 009:2010
"Classification of types of economic activity" needs revision, because it lacks the names of modern types of
economic activity.