Abstract:
Мета статті – розробка нового підходу до організації освітньої діяльності в закладах вищої
освіти, який відповідатиме цілям і принципам Болонського процесу, зокрема, покликаний сприяти гнучкості, мобільності і поліпшенню якості вищої освіти відповідно до стандартів, ухвалених в Європейському освітньому просторі. Для розв’язання поставлених завдань було використано комплекс дослідницьких підходів і методів: метод літературного огляду – для дослідження літературних джерел
та аналізу попередніх досліджень щодо використання бізнес-симуляцій, зокрема у вищій освіті та їх
впливу на освітній процес; метод абстрагування – для встановлення складників сучасної бізнес-симуляції; «Lean Canvas Analysis» – для аналізу ключових компонентів бізнес-моделі ІТ-застосунку. Наукова
новизна виконаної роботи полягає у розробці концепції провадження активного взаємозв'язку між закладами вищої освіти та підприємствами в процесі навчання здобувачів освіти з використанням інформаційних технологій. Висновки. У процесі дослідження було виявлено важливість перетворення
навчальних бізнес-симуляцій з простого елемента методичного забезпечення навчального процесу в
ключовий інструмент організаційного забезпечення закладів вищої освіти. Враховуючи ці аспекти, подальші дослідження та розвиток бізнес-симуляцій у навчальних програмах можуть значно поліпшити
якість підготовки здобувачів освіти до професійної діяльності. Загалом, використання бізнес-симуляцій у навчанні може сприяти більш ефективному впровадженню принципів Болонського процесу, сприяючи якісній підготовці здобувачів освіти та їх готовності до викликів сучасного ринку праці. Запропонований у роботі інноваційний підхід до формування індивідуальної освітньої траєкторії на основі
пропозицій стейкголдерів надає здобувачам освіти можливість отримати практичні навички, які відповідають реальним потребам робочого середовища, але також забезпечує підприємствам доступ
до висококваліфікованих фахівців, які вже мають досвід у сфері їхньої діяльності.
Description:
The aim of the article is to develop a new approach to organizing educational activities in higher education institutions that aligns with the goals and principles of the Bologna Process, specifically aiming to
promote flexibility, mobility, and the improvement of the quality of higher education in accordance with the
standards adopted in the European Higher Education Area. To address the set tasks, a complex of research
approaches and methods was employed: the literature review method – to investigate literary sources and
analyze previous studies on the use of business simulations, particularly in higher education, and their impact
on the educational process; the abstraction method – to identify components of modern business simulations;
"Lean Canvas Analysis" – to analyze key components of the IT application's business model. The scientific
novelty of the work lies in the development of a concept for establishing active collaboration between higher
education institutions and enterprises in the education process of learners using information technologies.
Conclusions. The research highlighted the importance of transforming educational business simulations from
a simple element of methodological support into a key tool for organizational support in higher education
institutions. Considering these aspects, further research and development of business simulations in educational programs can significantly improve the quality of preparing learners for professional activities. Overall,
the use of business simulations in education can contribute to more effectively implementing the principles of
the Bologna Process, fostering the qualitative preparation of learners and their readiness for the challenges
of the modern job market. The innovative approach proposed in the paper for forming an individual educational trajectory based on stakeholder proposals provides learners with the opportunity to acquire practical
skills that meet real workplace needs. It also ensures that enterprises have access to highly qualified profes sionals with experience in their field.