Abstract:
Актуальність теми дослідження обумовлена нерівномірністю вивчення
української пісенної естради на всіх етапах її розвитку. Увага науковців
найчастіше зосереджувалася на галицькій естрадній пісні 1930-х років,
«золотій добі» української естради (1960–1970-ті роки) та пісенній творчості
ХХІ століття. Інші періоди вивчені значно менше, в тому числі кінець ХХ –
початок ХХІ століття, який для української естрадної музики був
ознаменований відходом від радянської організаційної моделі мистецьких
проєктів і зародженням українського шоу-бізнесу та стрімким злетом
україномовної естради, яка орієнтувалася на актуальні музичні стилі. Цей
етап, попри складнощі процесу перебудови організаційної моделі та
зниження художнього рівня творів, став надзвичайно важливим для
української пісенної естради, бо заклав підвалини її розвитку на майбутні
десятиліття – і в інституційному, і в музично-стильовому. На сьогоднішній
день немає окремого дослідження, присвяченого вивченню української
естрадної пісні кінця ХХ – початку ХХІ століття, в тому числі її стильовій
характеристиці, що утворює суттєву лакуну в естрадознавстві, яку необхідно
якнайшвидше заповнити.
Description:
The relevance of the research is the unevenness of the study of the Ukrainian
song variety at all stages of its development. The attention by scientists was most
often focused on the Galician variety song of the 1930s, the "golden age" of
Ukrainian variety music (1960s–1970s) and song creativity of the 21st century.
Other periods have been studied much less, including the end of the 20th – the
beginning of the 21st century, which for Ukrainian variety music was marked by
the separation from the Soviet organizational model of artistic projects and the birth of Ukrainian show business and the rapid rise of Ukrainian-language variety
music, which was oriented towards current musical styles. This stage, despite the
complexity of the process of restructuring the organizational model and the
decrease in the artistic level of the works, became extremely important for the
Ukrainian song variety, because it founded the base of its development for the next
decades – both in the institutional and musical-style aspects. For today there is no
separate study dedicated to the study of Ukrainian variety song of the late 20th –
early 21st century, including its style characteristics, which forms a significant gap
in variety studies, which must be filled as soon as possible.