Abstract:
Метою роботи є дослідження та обґрунтування напрямів туристичної діяльності, наповнення новими
формами і новим розумінням видів туризму, які мають потенціал для розвитку соціокультурної сфери місцевих
громад. Методологію дослідження склали принципи комплексу загальнонаукових методів і підходів, зокрема
соцiокультурнoгo і полісистемнoгo аналiзу, систематизації матеріалів і узагальнення, що дають можливість
виявити ресурси взаємодії туристичної та соціокультурної сфер для розвитку локальної й регіональної
туристичної діяльності. Наукова новизна дослідження полягає у розширенні уявлень про перспективи
диверсифікації напрямів туристичної діяльності в об’єднаних територіальних громадах, розбудови туристичних
маршрутів і дестинацій, як різновидів соціокультурного простору, зміну підходів до оцінки природної та
матеріальної й нематеріальної культурної спадщини кожного з регіонів нашої країни. Висновки. Виявлення
пріоритетів інноваційної туристичної й соціокультурної діяльності на споживчому ринку регіональних
туристичних продуктів, сприяє появі нових туристично-рекреаційних об’єктів, що підкреслюють локальну
ідентичність; оптимізації процесів залучення широких верств населення до співпраці з різними культурними
спільнотами; виробленню стратегій, пов'язаних з довгостроковим прогнозуванням розвитку територій
об’єднаних територіальних громад.
Description:
The purpose of the work is to research and substantiate the directions of tourist activity, filling with new forms
and a new understanding of types of tourism that have potential for the development of the socio-cultural sphere of local
communities. The research methodology consisted of the principles of a complex of general scientific methods and
approaches, in particular, sociocultural and polysystemic analysis, systematisation of materials and generalisation, which
make it possible to identify resources of interaction of touristic and sociocultural spheres for the development of local and
regional tourism activities. The scientific novelty of the study consists in the expansion of ideas about the prospects of
diversification of tourist activities in territorial communities, the development of tourist routes and destinations as types
of socio-cultural space, the change of approaches to the assessment of the natural and tangible and intangible cultural
heritage of each of the regions of our country. Conclusions. Identifying the priorities of innovative tourist and socio cultural activities in the consumer market of regional tourist products, contributes to the emergence of new tourist and
recreational facilities that emphasise local identity; optimisation of the processes of involving broad segments of the
population in cooperation with various cultural communities; development of strategies related to long-term forecasting
of the development of territories of local communities.