Короткий опис(реферат):
Мета дослідження – розглянути умови інстуціонального поступу та менеджменту Олега Тимошенка від
моновузу до вищого навчального закладу університетського зразка. Методологія дослідження складає
основоположні методи наукових досліджень, а саме: джерелознавчий, теоретико-аналітичний, історичний та
метод узагальнення. На основі сучасного наукового погляду уточнено поняття інституційного розвитку
культури, музичної освіти, мистецьких шкіл та музичної освіти на прикладі науково-освітньої діяльності та
адміністративної роботи ректора О. С. Тимошенка. Отримані результати дозволили краще зрозуміти процеси, що
відбувалися в культурному середовищі України. Наукова новизна У статті розкрито процес інституційної
еволюції музичної освіти Київської консерваторії в період ректорства О. Тимошенка. В результаті дослідження
було хронологічно вибудувано основні етапи становлення та розвитку консерваторії як провідного закладу
музичної освіти в суспільно-історичних та культурно-мистецьких процесах України, а також з’ясовано місце і
роль академії у формуванні сучасної національної системи музичної освіти. Висновки Використовуючи
інстуційні засади, методом залучення провідних українських корифеїв мистецтва, розширенням кафедральних
спеціальностей та напрямків освітньої діяльності, Київська консерваторія набула статусу Академії. Інтеграційні
процеси, що відбувались між ВУЗами, закладами культури та міжнародними інституціями, втілювалися завдяки
організаторським та менеджерським якостям ректора О. Тимошенка. Попри не популярні управлінські кроки, він
зміг зберегти та забезпечити функціонування трупи оперної студії, завдяки тісним зв’язкам з театральними
закладами відновилась та розширилась студійна репертуарна політика. Важко переоцінити багаторічний вклад
та наполегливу працю Олега Тимошенка в умовах історичних та культурологічних змін становлення української
державності та вітчизняного мистецтва.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to examine the conditions of Oleh Tymoshenko’s institutional development and
management from a mono-unit to a university-type higher institution. The research methodology constitutes
fundamental methods of scientific research, namely: source studies, theoretical-analytical, historical, and the method of
generalisation. The article clarifies the concepts of institutional development of culture, music education, art schools, and
music education on the example of scientific and educational activities and administrative work of the rector
O. Tymoshenko. The obtained results made it possible to better understand the processes taking place in the cultural
environment of Ukraine. Scientific novelty. The article reveals the process of institutional evolution of music education
at the Kyiv Conservatory during the rectorate of O. Tymoshenko. The study chronicled the main stages of formation and
development of the Conservatory as a leading institution of music education in the socio-historical, cultural and artistic
processes of Ukraine, and also revealed the place and role of the Academy in the formation of the modern national system
of music education. Conclusions. Using institutional principles, the method of involving leading Ukrainian theatre artist,
expansion of specialties and areas of educational activity, the Kyiv Conservatory acquired the status of Academy. The
integration processes that took place between universities, cultural institutions, and international institutions were implemented due to O. Tymoshenko’s organisational and managerial qualities. Despite the unpopular managerial steps,
he was able to preserve and ensure the functioning of the opera studio, and due to close ties with theatre institutions, the
studio repertoire policy was restored and expanded. It is difficult to overestimate the long-term contribution and hard
work of Oleh Tymoshenko in the context of historical and cultural changes in the formation of Ukrainian statehood and
national art.