Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Голобородько, Олег Олегович
dc.date.accessioned 2024-04-19T12:35:15Z
dc.date.available 2024-04-19T12:35:15Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Голобородько О. О. Героїзація як феномен сучасної медіакультури // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2024. № 1. С. 126–131. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/5419
dc.description The purpose of the article is to reveal the peculiarities of the phenomenon of heroisation based on the analysis of the theoretical and practical discourse of modern media culture. Research methodology. The method of theoretical research, analytical method, terminological analysis method, structural-functional method, phenomenological method have been applied. Scientific novelty. Heroisation as a phenomenon of modern media culture has been studied. The understanding of the heroic in the Ukrainian media culture of the beginning of the 21st century has been updated. On the basis of the analysis of the theoretical and practical discourse, characteristic features of heroisation in media culture have been revealed. The stages and strategies of heroisation have been analysed, while the place and role of the subjects of heroisation have been considered. Conclusions. Characteristic of the process of heroisation is the attribution of specific heroic qualities to the heroised figure and with reference to achievements, attitudes, or actions. Attribution and media communication of heroic deeds or heroic qualities is usually implemented by means of "heroic media narrative". The subjects of the heroisation process are the hero himself, thier supporters or opponents, and the audience watching the heroisation. In modern theoretical discourse, different phases of heroisation are distinguished: the initial approval of the hero; a phase of positive (in the form of admiration and respect) or negative (rejection and demonisation) resonance; the consolidation phase through cultural practices; deheroisation, which includes all processes that lead to the loss or deprivation of the status of a hero. Typical strategies of heroisation in media culture are peripetia, agony, anthropomorphisation, and concentration of action, as well as a number of strategies based on heroic semantics specific to a certain period and culture. uk_UA
dc.description.abstract Мета статті – виявити особливості феномену героїзації на основі аналізу теоретико-практичного дискурсу сучасної медіакультури. Методологія дослідження. Застосовано метод теоретичного дослідження, аналітичний метод, метод термінологічного аналізу, структурно-функціональний метод, феноменологічний метод та ін. Наукова новизна. Досліджено героїзацію як феномен сучасної медіакультури; актуалізовано розуміння героїчного в українській медіакультурі початку ХХІ ст.; на основі аналізу теоретико-практичного дискурсу виявлено характерні риси героїзації в медіакультурі; проаналізовано етапи і стратегії героїзації, а також розглянуто місце та роль суб’єктів героїзації. Висновки. Характерним для процесу героїзації є: приписування героїзованій постаті специфічних героїчних якостей і з посиланням на досягнення, ставлення або вчинок. Атрибуція та медіакомунікація героїчних вчинків або героїчних якостей зазвичай реалізується засобами «героїчного медіанаративу». Суб’єктами процесу героїзації є власне герой, його прибічники або супротивники та аудиторія, що спостерігає за героїзацією. В сучасному теоретичному дискурсі розрізняють різні фази героїзації: початкове затвердження героя; фаза позитивного (у формі захоплення та шанування) або негативного (відкидання та демонізація) резонансу; фаза закріплення через культурні практики; дегероїзація, що включає всі процеси, які призводять до втрати чи позбавлення статусу героя. Типовими стратегіями героїзації в медіакультурі є перипетія, агональність, антропоморфізація та концентрація дії, а також ряд стратегій, що спираються на специфічну для певного періоду та культури героїчну семантику uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject герой uk_UA
dc.subject героїзація uk_UA
dc.subject медіакультура uk_UA
dc.subject медіапростір uk_UA
dc.subject медіатексти uk_UA
dc.subject героїчні наративи uk_UA
dc.title Героїзація як феномен сучасної медіакультури uk_UA
dc.title.alternative Heroisation as a phenomenon of modern media cultur uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу