Abstract:
Мета статті – проаналізувати основні етапи та особливості інтеграції новітніх технологій та образотворчого
мистецтва. Методологія дослідження передбачала застосування загальнонаукових (аналізу, синтезу,
систематизації та ін.) та спеціальних методів і підходів, інтегрованих з мистецтвознавства, історії, інформаційних
технологій, медієзнавства та інших наук. Така міждисциплінарність дала змогу комплексно дослідити
взаємозв’язок між образотворчим мистецтвом, технологіями та цифровими медіа. Наукова новизна полягає у
спробі коротко представити основні етапи та особливості інтеграції новітніх технологій та образотворчого
мистецтва. Висновки. Технологічні інновації завжди допомагали художникам втілювати різноманітні ідеї,
самовиражатися через нові форми мистецтва. Це сприяло його подальшому вдосконаленню, породжуючи
впровадження нових технологічних інструментів відповідно до вимог навколишнього середовища, яке і надалі
динамічно трансформується. Пройшовши різні етапи, інтеграція мистецтва з інформаційними технологіями,
особливо візуальними, наразі досягає своєї кульмінації з цифровими мас-медіа. Нині цифрові технології
настільки інтенсивно й широко проникають в образотворче мистецтво, що зрештою фактично зникають,
розчиняються, формується дифузне технологічно-мистецьке середовище, переважно представлене
медіамистецтвом. До новітніх технологій, які не тільки змінюють способи створення творів живопису, а й
розширюють межі уявлення про те, як вони мають виглядати та поширюватися, відкриваючи нові можливості
для митців у втіленні художнього задуму, можна віднести: інтерактивність та імерсивність, штучний інтелект,
цифрові медіа та програмне забезпечення для рисунку, 3D-моделювання і рендеринг, цифрові процеси редакції
та корекції, віртуальну та доповнену реальність, мобільні додатки для митців тощо.
Description:
The purpose of the article is to analyse the main stages and features of the integration of the latest technologies
and fine arts. The research methodology involved the use of general scientific (analysis, synthesis, systematisation,
among others) and special methods and approaches integrated from art history, history, information technology, media
studies, and other sciences. Such interdisciplinarity allowed for a comprehensive exploration of the relationship between
visual arts, technology, and digital media. The scientific novelty consists in an attempt to briefly present the main stages
and features of the integration of the latest technologies and fine arts. Conclusions. Technological innovations have
always helped artists realise various ideas, express themselves through new forms of art. This contributed to its further
improvement, giving rise to the introduction of new technological tools in accordance with the requirements of the
environment, which will continue to dynamically transform. Having gone through various stages, the integration of art
with information technologies, especially visual ones, is currently reaching its culmination with digital mass media.
Currently, digital technologies are so intensively and widely penetrating the fine arts that in the end they actually
disappear, dissolve, and a diffuse technological-artistic environment is formed, mainly represented by media art. The
latest technologies that not only change the ways of creating works of art, but also expand the boundaries of the idea of
how they should look and spread, opening up new opportunities for artists in the implementation of artistic ideas, include:interactivity and immersion, artificial intelligence, digital media and software for drawing, 3D modelling and rendering,
digital editing and correction processes, virtual and augmented reality, mobile apps for artists, and more.