Короткий опис(реферат):
Метою роботи є впровадження в науковий обіг запропонованих часових меж і назв періодів творчого шляху
художника Миколи Петровича Глущенка (1901–1977), на основі аналізу загальновідомих фактів його життя й
творчості та дослідження мистецької спадщини художника з колекції Дніпровського художнього музею 1940–
1970-х років. Методологія дослідження ґрунтується на методах художньо-стилістичного та компаративного
аналізу живописних творів Миколи Глущенка, розглянутих в історико-мистецькому та культурно-історичному
аспектах. Наукова новизна розвідки полягає в науковому визначенні періодів творчості М.П. Глущенка 1940–
1970-х років на основі дослідження колекції Дніпровського художнього музею та додаткової атрибуції окремих
творів живопису згідно із запропонованими етапами. Висновки. На підставі проведеного аналізу живописних
творів Миколи Глущенка з колекції Дніпровського художнього музею і вивчення облікової фондової
документації закладу, з огляду на біографічні та автобіографічні відомості, враховуючи суспільно-політичний та
історико-культурний контекст, ми запропонували уточнену періодизацію творчості митця. Розподіл творчих
етапів М.П. Глущенка на детальніші періоди дасть змогу ретельніше й глибше проаналізувати доступну на
сьогодні творчу спадщину художника. На прикладі колекції Дніпровського художнього музею зробили висновок,
що певна кількість робіт у музейних колекціях України потребує додаткової атрибуції. Окрім того, творча
спадщина видатного українського художника Миколи Петровича Глущенка дотепер залишається недостатньо
вивченою та потребує комплексного дослідження.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is implementation into scientific use the proposed time limits and names of creative
path`s periods of artist Mykola Hlushchenko (1901–1977). Based on analysis of well-known facts of his life and creativity,
studies of artist`s artistic heritage from 1940s–1970s artworks collection of Dnipro Art Museum. The research
methodology is based on the methods of art-stylistic and comparative analysis of Mykola Hlushchenko's paintings,
considered in art-historical and cultural-historical aspects. The scientific novelty of research consists in scientific 1940s–
1970s creativity periods determination of M. Hlushchenko based on research of Dnipro Art Museum collection and
additional attribution of individual painting artworks according to the proposed stages. Conclusions. Based on the
analysis of Mykola Hlushchenko's paintings from Dnipro Art Museum collection and study in accounting fund
documentation of the institution, considering biographical and autobiographical information, socio-political and
historical-cultural context, we proposed a refined periodisation of the artist's work. Division of creative stages of
M. Hlushchenko for more detailed periods will allow a more thorough and deeper analysis of the well-known today artist's
creative heritage. Using the example of Dnipro Art Museum collection, we concluded that a certain number of works in the museum collections of Ukraine require additional attribution. In addition, the creative heritage of outstanding
Ukrainian artist Mykola Hlushchenko remains insufficiently studied and requires comprehensive research.