Abstract:
Мета дослідження – систематизація та аналіз наявних біографічних відомостей Антоніо Соларіо, відомого
також як Ла Зінгаро, або «Циган» – представника італійського образотворчого мистецтва; осмислення
проблематики творчого доробку митця й визначенні його місця в мистецькому середовищі Італії епохи
Відродження. Для цього використано історико-культурний та хронологічний методи дослідження,
систематизацію, мистецтвознавчий та образно-стилістичний аналіз. Наукова новизна полягає в тому, що в
український науковий простір вперше введено дані науковців різних століть про життя і творчість італійського
художника Антоніо Соларіо та вперше здійснено спробу комплексної атрибуції чотирьох творів його авторства.
Висновки: у статті систематизовано, конкретизовано й проаналізовано дані про основні етапи біографії митця, з
урахуванням того, що натепер існують розбіжності в даних про його походження та місця перебування. У межах
чого встановлено факт наявності великої кількості суперечливих даних про нього як видатного представника
Італійського Відродження та охарактеризовано ці суперечності згідно з хронологічним принципом. Зазначено,
що митець має венеціанське походження та в різні періоди свого життя працював у м. Неаполь, італійському
регіоні Марке й на території нинішньої Великої Британії. Окремо розглянуто кілька гіпотез походження
прізвиська «Ла Зінгаро». Описано основні етапи еволюції творчої манери митця – від ранніх венеціанських
впливів до формування зрілого неаполітанського стилю, що органічно поєднало досягнення майстрів
Відродження. З’ясовано, що на його розвиток вплинула творча манера таких митців італійського Ренесансу як
Перуджіно, Пінтуріккіо та ін. Підсумовано, що постать Антоніо Соларіо уособлює багатовимірні процеси в
мистецтві Італійського Відродження та надає ряд напрямків для подальшої дослідницької роботи.
Description:
The purpose of the article is the systemisation and analysis of the available biographical information about Antonio
Solario, also known as Lo Zingaro or “The Gypsy” – a representative of Italian fine art; comprehending the problems of
interpreting the artist’s creative works and defining his place in the artistic environment of the Italian Renaissance. For
this purpose, historical-cultural and chronological research methods were used, as well as systematisation, art history
analysis and figurative-stylistic analysis. The scientific novelty lies in the fact that for the first time, data from scientists
of different centuries about the life and work of the Italian artist Antonio Solario has been introduced into the Ukrainian
scientific realm, and for the first time an attempt has been made at a comprehensive attribution of four works by the artist.
The conclusions made were that the article systemises, specifies and analyses the data on the main stages of the artist's
biography, taking into account that there still exist discrepancies in the information about his origin and places he stayed.
Within the framework, the fact of the existence of a large number of contradictory data about him as an outstanding
representative of the Italian Renaissance has been established and these contradictions have been characterised according
to the chronological principle. It is noted that the artist has Venetian origins and at different periods of his life worked in
Naples, the Italian region of Marche and on the territory of present-day Great Britain. Several hypotheses about the origin
of the nickname “Lo Zingaro” are considered separately. The main stages in the evolution of the artist's creative manner
are described – from early Venetian influences to the formation of a mature Neapolitan style that organically combined
the achievements of Renaissance masters. It was found that his development was influenced by the creative style of such Italian Renaissance artists as Perugino, Pinturicchio and others. It is summarised that the figure of Antonio Solario
personifies the multidimensional processes in the art of the Italian Renaissance and provides a number of areas for further
research.