Electronic National Academy of Ukraine on Culture And Arts Management Staff Institutional Repository

Четверта з «Бразильських бахіан» Е. Вілли-Лобоса в контексті поліфонізму ХХ сторіччя

Show simple item record

dc.contributor.author Чистова, Ольга Олексіївна
dc.date.accessioned 2024-05-10T12:06:40Z
dc.date.available 2024-05-10T12:06:40Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Чистова О. О. Четверта з «Бразильських бахіан» Е. Вілли-Лобоса в контексті поліфонізму ХХ сторіччя // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2024. № 1. С. 349–355. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/5472
dc.description The purpose of the work is to identify the features of E. Villa-Lobos' polyphonic thinking based on its foundation in ancient polyphony, indicative of the thinking of the 20th century, which is uniquely presented in his 4th Brazilian Bachianе for piano. The methodological basis of the research is the intonation approach, as it was noted in the works of B. Asafiev's followers in Ukraine (see the publications of D. Androsova, O. Markova, O. Muravska, A. Sokolova), as well as relying on the developments of piano performance of the Odesa school (works by L. Shevchenko, T. Levytska, and technique of I. S. Bach, whose name is associated with the title of the works. Conclusions. The Baсhianism of Villa-Lobos is organically connected with the traditions of early baroque instrumentalism, which in the first half of the 18th century, that is, in the era of I. S. Bach, was clearly basic in the European musical volume. The traditions of Brazil, in the professional sphere, are related to the art of the Romance countries, growing out of the culture of the European Renaissance, vocal singing and piano playing, related to the culture of string plucked instruments, was the basis of instrumental art. In addition to the forms of imitative polyphony, the Bachian features earlier manifestations of contrasting canzono-canto polyphony, which nourished the instrumentalism of the ensemble sonata and which is concentrated in the form of a sonata-concert of early baroque typologies in the Fourth Baсhian. And the latter is directly related to the sacred dancing, which appears in many Bachians and has its basis in the Old Christian church, which is organic due to the importance of Old Catholicism in Brazil. uk_UA
dc.description.abstract Мета роботи виявлення особливостей поліфонічного мислення Е. Вілли-Лобоса за угрунтуванням його у старовинній поліфонії, показовій для мислення ХХ століття, що своєрідно представлене в його 4-ій Бразильській бахіані для фортепіано. Методологічною основою дослідження виступає інтонаційний підхід, як він зазначився у роботах послідовників Б. Асаф’єва в Україні (див.публікації Д. Андросової, О.Маркової, О. Муравської, А. Соколової, ін.), а також з опорою на розробки фортепіанного виконавства одеської школи (праці Л. Шевченко, Т. Левицької, інших науковців). Наукова новизна зумовлена оригінальністю підходу до фортепіанної специфіки бразильського майстра, що явно відображала традиції піанізму французької школи, дотичні до чембальної техніки Й.С. Баха, з ім’ям якого зв’язана назва творів. Висновки. Бахіанство Вілли-Лобоса органічно пов’язане з традиціями ранньобарокової інструменталістики, яка у першій половині XVIII сторіччя, тобто в добу Й.С. Баха, була явно базовою у європейському музичному обсягу. Традиції Бразилії, у професійній сфері пов’язані з мистецтвом романських країн, що виростають із культури європейського Ренесансу, вокальний спів і клавірна гра, споріднена з культурою струнних щипкових інструментів, була базисом інструментального мистецтва. Окрім форм імітаційної поліфонії, в Бахіанах фігурують більш ранні виявлення контрастної поліфонії канцонно-кантового призначення, що живили інструменталізм ансамблевої сонатності і які концентрується у вигляді сонати-концерту ранньобарокових типологій в Четвертій бахіані. І остання безпосередньо дотична до сакральної танцювальності, що фігурує в багатьох Бахіанах і має основу у старохристиянській церковності, органічній за значущістю Старокатолицтва у Бразилії. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject поліфонізм uk_UA
dc.subject ХХ сторіччя uk_UA
dc.subject музичний стиль uk_UA
dc.subject клавірність у фортепіанній грі uk_UA
dc.subject жанр у музиці uk_UA
dc.subject бахіана uk_UA
dc.title Четверта з «Бразильських бахіан» Е. Вілли-Лобоса в контексті поліфонізму ХХ сторіччя uk_UA
dc.title.alternative The Fourth of "Brazilian Bachians" by E. Villa-Lobos in the Context of Polyphonism of the 20th Century uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account