Electronic National Academy of Ukraine on Culture And Arts Management Staff Institutional Repository

Еволюція фортепіанної освіти в Китаї: аналіз соціокультурного впливу та перспектив розвитку

Show simple item record

dc.contributor.author Сюнь, Ї
dc.date.accessioned 2024-05-10T12:35:45Z
dc.date.available 2024-05-10T12:35:45Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Сюнь Ї. Еволюція фортепіанної освіти в Китаї: аналіз соціокультурного впливу та перспектив розвитку // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2024. № 1. С. 374–379. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/5476
dc.description The purpose of the study is to deeply analyse the evolution of piano education in China, identify its influence on the cultural landscape, and uncover prospects for future development. It highlights crucial aspects of the interaction between art and society, while also revealing factors determining the success of piano education in the contemporary world with consideration of cultural heritage. The research methodology is based on a comprehensive approach, incorporating historical comparative-typological, musicological, and interdisciplinary research methods. It involves a profound analysis of historical and contemporary sources, utilising a holistic socio-cultural approach. The author employs socio-cultural analysis methods, meticulously examining the impact of piano education on Chinese society and its cultural landscape. Additionally, success factors in this field are taken into account to determine key elements contributing to its effectiveness. In terms of scientific novelty, the article not only systematically examines key developmental stages, such as the establishment of private music schools and exchanges in the pedagogical-artistic vector, but also introduces a novel comprehensive socio-cultural analysis. This analysis is aimed at a meticulous study of the impact of piano education on the cultural landscape of China. The conclusions of the article highlight transformations in the perception and utilisation of the piano in China, particularly in the 21st century, where piano education has evolved into an effective business segment, fostering not only the development of musical literacy, but also the shaping of the country's cultural identity. The study underscores the importance of systematic observation of the dynamics of piano education development and consideration of its impact on the cultural landscape to preserve traditions in the modern world. uk_UA
dc.description.abstract Мета дослідження полягає в аналізі еволюції фортепіанної освіти в Китаї, виявленні її впливу на культурний ландшафт та розкритті перспектив розвитку. Дослідження націлене на висвітлення важливих аспектів взаємодії мистецтва та суспільства, а також розкриття факторів, що визначають успіх фортепіанної освіти в умовах сучасного світу з врахуванням культурної спадщини. Методологія дослідження базується на використанні комплексного підходу, а саме систему історичних порівняльно-типологічних, музикознавчих та міждисциплінарних методів дослідження; включає глибокий аналіз історичних та сучасних джерел, враховуючи комплексний соціокультурний підхід. Автори використовують методи соціокультурного аналізу, детально розглядаючи вплив фортепіанної освіти на суспільство та культурний ландшафт Китаю. Також враховуються фактори успіху в цій галузі, щоб визначити ключові чинники, що сприяють її ефективності. У контексті наукової новизни робота не лише систематично розглядає ключові етапи розвитку, такі як становлення приватних музичних шкіл та обміни у викладацько-артистичному векторы, але й вперше застосовує комплексний соціокультурний аналіз, спрямований на ретельне вивчення впливу фортепіанної освіти на культурний ландшафт Китаю. Висновки статті відзначають трансформації у сприйнятті та використанні фортепіано в Китаї, особливо в XXI столітті, коли фортепіанна освіта перетворилася в ефективний сегмент бізнесу, сприяючи не лише розвитку музичної грамотності, а й формуванню культурної ідентичності країни. Це дослідження підкреслює важливість систематичного спостереження за динамікою розвитку фортепіанної освіти та врахування її впливу на культурний ландшафт для збереження традицій у сучасному світі. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject фортепіанна освіта uk_UA
dc.subject китайське мистецтво uk_UA
dc.subject культурна ідентичність uk_UA
dc.subject культурний ландшафт uk_UA
dc.subject еволюція uk_UA
dc.title Еволюція фортепіанної освіти в Китаї: аналіз соціокультурного впливу та перспектив розвитку uk_UA
dc.title.alternative Evolution of Piano Education in China: Analysis of Socio-Cultural Impact and Prospects for Development uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account