Abstract:
Мета статті – розгляд концертного виконавства як феномену культури в його історичній ґенезі і діахронії
та виявлення його комунікативних аспектів. Методологія дослідження ґрунтується на застосуванні
міждисциплінарного та системного підходів, а також сукупності таких дослідницьких методів, як
культурологічний, аналітичний, синтетичний, що дозволило комплексно розглянути означену проблематику й
отримати достовірні та обґрунтовані результати дослідження. Наукова новизна роботи полягає в теоретичному
осмисленні концертного виконавства як феномену культури, його комунікативних особливостей та основних
тенденцій розвитку в контексті сучасної динаміки культури, технологій. Висновки. Концертне виконавство є
багатогранним феноменом, що має величезний вплив на культуру та суспільство, при цьому створює нові
естетичні досвіди, сприяє культурному обміну та розвитку музичного мистецтва. У сучасному світі, де музика є
важливою частиною повсякденного життя, концертне виконавство залишається джерелом творчого
самовираження та засобом міжкультурної комунікації. У ньому поєднуються традиції і новітні технології,
глобальні тенденції та індивідуальні культурні особливості. Концерти продовжують бути важливою частиною
культурного життя сучасного суспільства, пропонуючи унікальні можливості для спілкування та творчості.
Сучасне концертне виконавство часто виходить за межі національних кордонів, сприяючи глобальному
культурному обміну. Міжнародні гастролі, участь у фестивалях та співпраця з музикантами з різних країн
сприяють взаємному збагаченню культур і розширенню музичного горизонту.
Description:
The purpose of the article is to consider the concert performance as a cultural phenomenon in its historical genesis
and diachrony and to identify its communicative aspects. The research methodology is based on the application of
interdisciplinary and systemic approaches, as well as a set of such research methods as cultural, analytical, and synthetic,
which will allow a comprehensive consideration of the given problem and obtain reliable and substantiated research
results. The scientific novelty of the work lies in the theoretical understanding of concert performance as a cultural
phenomenon and its communicative features and main development trends in the context of modern dynamics of culture
and technology. Conclusions. Concert performance is a multifaceted phenomenon that has a huge impact on culture and
society, while creating new aesthetic experiences, promoting cultural exchange and the development of musical art. In
today's world, where music is an important part of everyday life, concert performance remains a source of creative
expression and a means of cross-cultural communication. It combines traditions and the latest technologies, global trends
and individual cultural features. Concerts continue to be an important part of the cultural life of modern society, offering
unique opportunities for communication and creativity. Contemporary concert performance often transcends national
boundaries, contributing to global cultural exchange. International tours, participation in festivals and cooperation with
musicians from different countries contribute to the mutual enrichment of cultures and the expansion of the musical
horizon.