Короткий опис(реферат):
Мета статті – дослідження основних етапів становлення тріо бандуристок «Дивоструни» Волинського
національного університету імені Лесі Українки (Луцьк) та вивчення його мистецької діяльності в часовій
послідовності й розвитку, а також визначення внеску колективу в розвиток і популяризацію сучасної бандурної
ансамблевої творчості у вітчизняному й світовому музичному просторі. Методологія дослідження ґрунтується
на застосуванні загальнонаукових методів: джерелознавчого, історичного, культурологічного,
мистецтвознавчого та узагальнювального, – які дали можливість проаналізувати й комплексно висвітлити
діяльність колективу. Наукова новизна полягає в тому, що вперше систематизовано 25-річну творчість
унікального волинського колективу – жіночого тріо бандуристок «Дивоструни» ВНУ імені Лесі Українки в
хронологічному аспекті; висвітлено його багатогранну діяльність (участь у фахових конкурсах, концертне
виконавство, створення нового бандурного репертуару, видання нотної літератури, запис аудіо- та відео-альбомів
і тематичних програм на радіо й телебаченні, популяризація бандурного мистецтва та національної культури в
Україні й зарубіжжі). Висновки. Тріо бандуристок «Дивоструни» ВНУ імені Лесі Українки своєю багаторічною
різновекторною діяльністю (переможець різноманітних авторитетних фахових конкурсів, продуктивна творчо-
мистецька лабораторія, яскрава концертна одиниця, репрезентант національного мистецтва й волинського
мелосу в Україні та зарубіжжі, виразник української ідентичності) засвідчує значимість пропагування
національного мистецтва у світовому просторі й робить свій вагомий внесок у музично-естетичне та патріотичне
виховання української нації.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to study the main formation stages of the bandura trio “Dyvostruny” of the Lesia
Ukrainka Volyn National University (city of Lutsk) in order to examine the development of its artistic activity
chronologically, as well as to determine the ensemble's contribution to the development and popularisation of modern
bandura art in the local and international music scene. The research methodology is based on the application of general
scientific methods such as source studies, historical analysis, culture and art researches, and generalisation method all of
which provide an opportunity to analyse and comprehensively highlight the ensemble's undertakings. The scientific
novelty lies in the fact that for the first time vast 25-year body of work of the unique Volyn group which is all female
bandura trio “Dyvostruny” is systematised chronologically and its multifaceted activities are highlighted (such as
participation in professional competitions, concert performances, creation of the new bandura repertoire, sheet music
publications, recording and releasing of audio and video albums, thematic programmes on radio and television,
popularisation of bandura art and national culture in Ukraine and abroad). Conclusions. The bandura trio “Dyvostruny”
of Lesia Ukrainka University in its many years of diverse activities (including being a productive and creative art laboratory, winners of various prestigious professional competitions, fascinating live band, bright representatives of the
national artistry as an expression of Ukrainian identity and Volyn melos in inside the country and abroad) solidifies the
importance of promoting national arts throughout the world and makes a significant contribution to the musical, aesthetic
and patriotic education of the Ukrainian nation.