Abstract:
Мета роботи – дослідити динаміку фольклорно-джазового напряму у конкурсно-фестивального русі
акордеонно-баянного мистецтва першої чверті ХХІ століття та визначити перспективні шляхи розвитку
фольклору та джазу у сучасному музичному контенті. Методологія дослідження ґрунтується на використанні
музикознавчого, порівняльного, хронологічного та системного методів, що дозволило проаналізувати культурно-
мистецькі траєкторії фольклорно-джазового напряму у конкурсах та фестивалях акордеонно-баянного мистецтва
першої чверті ХХІ століття. Наукова новизна. Уперше здійснено наукову розвідку конкурсно-фестивального
руху на власному практичному прикладі, а саме участі у міжнародних конкурсах та фестивалях першої чверті
ХХІ століття; розглянуто значущість артистичного наповнення конкурсно-фестивального середовища на
виконавську та композиторську творчість учасників мистецького олімпу; запропоновано нові актуальні ідеї що
до розщирення творчих горизонтів виконавської та композиторської майстерності у мікшуванні та синтезі
фольклору та джазу. Висновки. Глобальне сприйняття фольклорно-джазового напряму у конкурсно-
фестивальному русі акордеонно-баянного мистецтва першої чверті ХХІ століття підкреслює нашу думку про те,
що величезний спектр музичного розмаїття дозволяє знаходити нові творчі рішення, робити сучасні
інтерпретаційні різностильові розвідки шляхом створення авторського контенту, впровадження революційних
сучасних стильових інновацій в аранжуванні та гармонізації, експериментувати та поєднувати новітні ідейні
рішення в удосконаленні інструментарію та введені нових технічних стандартів якості при виготовленні та
оновленні інструментів.
Description:
The purpose of the work is to investigate the dynamics of the folklore-jazz direction in the competition-festival
movement of the accordion-fabulist art of the first quarter of the 21st century and to determine promising ways of
development of folklore and jazz in modern musical content. The research methodology is based on the use of
musicological, comparative, chronological and systematic methods, which allowed to analyse the cultural and artistic
trajectories of the folklore-jazz direction in the competitions and festivals of accordion and legend art of the first quarter
of the 21st century. Scientific novelty. For the first time, a scientific investigation of the competition-festival movement
was carried out on its own practical example, namely participation in international competitions and festivals of the first
quarter of the 21st century. The importance of the artistic content of the competition-festival environment on the
performing and composing creativity of the participants of the artistic Olympia is considered. New, relevant ideas are
offered to expand the creative horizons of performance and composition skills in mixing and synthesising folklore and
jazz. Conclusions. The global perception of the folk-jazz direction in the competition-festival movement of the accordion-
fabulous art of the first quarter of the 21st century emphasises our opinion that the huge spectrum of musical diversity
allows to find new creative solutions, to make modern interpretive explorations of different styles through the creation of
author's content, the introduction of revolutionary modern stylistic innovations in arranging and harmonising, experimenting and combining the latest conceptual solutions in improving the instrumentation and introducing new
technical quality standards in the manufacture and updating of instruments.