Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Коваль, Марія Валеріївна | |
dc.date.accessioned | 2024-07-17T10:15:01Z | |
dc.date.available | 2024-07-17T10:15:01Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Коваль М. В. Монодичне першоджерело «Богородичних Догматів» Олександра Кошиця: підсумки музично-теоретичного дослідження // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2024. № 2. С. 303–310. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/5606 | |
dc.description | The purpose of the study is to determine the patterns of the internal structure of monodic hymns of the primary source of O. Koshyts's "The Dogmas of the Virgin Mary", as well as the tools of musical and theoretical analysis corresponding to their nature. Both issues are still unresolved in musicological works. Research methodology. The peculiarities of hymn organisation were identified on the basis of the systematic approach, primarily in terms of music form, guided by the laws of the Osmoglas system, in particular the tone chanting fund. The functional method was used to determine the functions of chants as elements of hymn in its formation. The comparative method was basic for identifying the peculiarities of the phenomenon of thematism in the chant environment as a leading element of its formation. The historical and stylistic method was used to substantiate the proposed tools for musical and theoretical analysis and criteria for its correctness. Scientific novelty. The first musical and theoretical analysis of the monodic primary source of O. Koshyts”s "The Dogmas of the Virgin Mary" was performed with the tools corresponding to their systemic nature. The methodology for monodic liturgical hymn analysis in terms of its formation is first proposed. Conclusions. It is established that correct scientific analysis of monodic liturgical Dogmatics is possible only on the basis of the chant fund of the musical Octoechos. It is found that chants perform all the necessary functions that are peculiar to the phenomenon of thematism, namely, structuring musical movement by means of forming structural units of the syntactic level, designing sections and parts of the form by means of specific chant grouping, establishing special combinations between them, their functional differentiation from the point of view of their compositional functions. It is determined that the basic principles for manifesting the thematic significance of chants and their functional role are the general laws of interdependent relations that are repetition and updating of material. | uk_UA |
dc.description.abstract | Мета дослідження – визначити закономірності внутрішнього влаштування монодичних піснеспівів – першоджерела твору О. Кошиця «Богородичні Догмати», а також відповідного їм інструментарій музично- теоретичного аналізу. Обидва питання є до сьогодні не вирішеними у музикознавчих працях. Методологія дослідження. З позицій системного методу виявлені особливості упорядкування піснеспіву, насамперед, у аспекті формотворення, в їх обумовленості законами системи Осмогласся, зокрема, гласового поспівкового фонду. Функціональний метод застосований для визначення функцій поспівок як елементів піснеспіву у його формотворенні. Компаративний метод був базовим для виявлення специфіки явища тематизму в поспівковому середовищі як провідного елементу формотворення. Історико-стильовий метод долучений для обґрунтування запропонованого інструментарію музично-теоретичного аналізу та критеріїв його коректності. Наукова новизна. Вперше виконано музично-теоретичне дослідження монодичного першоджерела «Богородичних Догматів» О. Кошиця відповідним їх системній природі інструментарієм. Вперше запропоновано методику аналізу монодичного літургійного піснеспіву у аспекті формотворення. Висновки. Встановлено, що коректний науковий аналіз монодичних богослужбових догматиків є можливим лише на базі поспівкового фонду музичного Октоїху. З’ясовано, що поспівки виконують у формотворенні усі необхідні функції, які властиві явищу тематизму, а саме: структурування музичного руху засобами утворення структурних одиниць синтаксичного рівня, оформлення розділів та частин форми засобами певного групування поспівок, встановлення спеціальних сполучень між ними, їх функціональної диференціації під кутом зору виконання ними композиційних функцій тощо. Визначено, що базовими для проявлення тематичного значення поспівок та їх функціональної ролі є загальні закономірності дії взаємообумовленої пари відносин – повторювання та оновлення матеріалу | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.subject | догматики першоджерела | uk_UA |
dc.subject | церковний спів | uk_UA |
dc.subject | система Охтоїху | uk_UA |
dc.subject | формоутворення піснеспіву | uk_UA |
dc.subject | тематична функція поспівки | uk_UA |
dc.title | Монодичне першоджерело «Богородичних Догматів» Олександра Кошиця: підсумки музично-теоретичного дослідження | uk_UA |
dc.title.alternative | Monodic Primary Source of "The Dogmas of the Virgin Mary" by Oleksandr Koshyts: Results of Musical and Theoretical Research | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |