Abstract:
Мета роботи – дослідити новаторство коміксу в реальному просторі видовищних форм, зокрема вплив
коміксу та графічних історій на кінематограф, аніме та відеоігри як глобальної складової сучасної екранної
видовищної культури. Методологія дослідження заснована на використанні семіотичного, аналітичного та
культурологічного методів у розкритті особливостей новаторського впливу коміксів на різні види медіа в
просторі сучасних видовищних форм. Наукова новизна роботи полягає в здійсненні аналізу еволюції впливу
коміксу на розвиток сучасних екранних видовищних форм, а також першому культурологічному дослідженні
новаторських особливостей синергії коміксу та сучасних форм екранної видовищної культури. Висновки.
Комікси надають широкий спектр візуальних та наративних моделей, які можуть успішно використовувати
в культурі екранних видовищних форм. Комікси здатні створювати мультимедійні всесвіти, які відкривають
широкі перспективи для створення кінематографічних та ігрових універсумів, що розширюються на різні медійні
формати. Такі всесвіти можуть стати основою для створення франшиз, серіалів та відеоігор, що розширюють
аудиторію та створюють нові можливості для медійної конвергенції. Крім того, новаторство коміксів у культурі
екранних видовищних форм проявляється у їхньому впливі на візуальні практики, естетичність та експерименти
зі структурою та жанрами. Це дає можливість мальопису бути тим самим медіа, яке здатне створювати зовсім
нові та унікальні стратегії наративних і візуальних конструкцій, що дозволяє творцям екранних видовищних
форм експериментувати з багатьма аспектами композиції твору.
Description:
The purpose of the article is to examine the innovation of comics in the real space of spectacular forms, in particular
the impact of comics and graphic stories on cinema, anime, and video games as a global component of contemporary
screen spectacle culture. The research methodology is based on the use of semiotic, analytical and cultural methods in
revealing the peculiarities of the innovative influence of comics on various types of media in the space of modern
spectacular forms. The scientific novelty of the study consists in carrying out an analysis of the evolution of the influence
of comics on the development of modern screen spectacular forms, as well as the first cultural research of the innovative
features of the synergy of comics and modern forms of screen spectacular culture. Conclusions. Comics provide a wide
range of visual and narrative models that can be successfully used in the culture of screen forms of entertainment. Comics
are capable of creating multimedia universes that open wide perspectives for the creation of cinematic universes that
expand into various media formats. Such universes can become the basis for the creation of franchises, series and video
games, expanding the audience and creating new opportunities for media convergence. In addition, the innovation of
comics in the culture of screen spectacle forms is manifested in their influence on visual practices, aesthetics and
experiments with structure and genres. This makes it possible for sketching to be the very medium that is able to create
completely new and unique strategies of narrative constructions, which allows the creators of screen spectacular forms to
experiment with many aspects of the composition of the work.