Короткий опис(реферат):
Метою роботи є дослідження сценічного слова, зокрема його інтонаційної складової у акторських роботах
40–50-х рр. у жанрі нуар, а також вплив ідеології США того періоду на кінематограф. Методологія дослідження
полягає у застосуванні методу історичної ретроспекції, який використовується задля аналізу сценічного слова у
акторських роботах у голлівудському кінематографі 40–50-х рр. у жанрі нуар; культурологічний метод залучено
для дослідження впливу ідеології США 40–50-х рр. на соціокультурне середовище через сценічне слово;
використання методу аналізу ролі дає змогу провести аналіз роботи акторів над мовною складовою художніх
образів, створених у 40–50-х рр. у жанрі нуар. Наукова новизна полягає у тому, що вперше проведено
комплексне дослідження особливостей сценічного слова у акторських роботах 40–50-х рр. у жанрі нуар, а також
їх залежність від поточної ідеології влади США. Висновки. Розглянуто інтонаційну складову акторських робіт,
зокрема чоловічих та жіночих образів у голлівудському кінематографі 40–50-х рр. у жанрі нуар. Розкрито вплив
ідеології США на художньо-естетичну складову голлівудського кінематографу, зокрема на сценічне слово.
Розглянуто особливості мовного образу фатальної жінки у голлівудському кінематографі у жанрі нуар.
Проаналізовано особливості мовного портрету антагоністів і протагоністів у голлівудському кінематографі 40–
50-х рр. жанру нуар.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to study the stage word, in particular its intonation component in acting works of the
40s and 50s in the noir genre, as well as the influence of the US ideology on cinematography of that period. The research
methodology consists in the application of the method of historical retrospection, which is used to analyse the stage word
in acting works in Hollywood cinematography of the 40s and 50s in the noir genre; the culturological method is used to
study the influence of the US ideology of the 40s and 50s on the sociocultural environment through the stage word; the
using of the method of role analysis makes it possible to analyse the work of actors on the speaking component of the
roles created in the 40s and 50s in the noir genre. The scientific novelty is that, for the first time, a comprehensive study
of the features of stage speech in acting works of the 40s and 50s in the noir genre was conducted, as well as their
dependence on the current ideology of the US government. Conclusions. The intonation component of acting works, in
particular male and female images in Hollywood cinema of the 40s and 50s in the noir genre, is considered. The influence
of the US ideology on the artistic and aesthetic component of Hollywood cinematography, in particular on the stage word,
is revealed. The features of the intonation image of the femme fatale in Hollywood cinematography in the noir genre are
considered. The features of the intonation portrait of antagonists and protagonists in the Hollywood cinematography of
the 40s and 50s of the noir genre are analysed.