Abstract:
Мета роботи – дослідити розвиток масової видовищної культури в парадигмі її візуалізації та поширення
екранних форм. Методологічну базу дослідження становили такі методи: системний, культурологічний,
семантичний, аналітичний, що дало змогу розглянути означений ракурс проблематики дослідження та отримати
обґрунтовані результати. Наукова новизна дослідження виявляється в розгляді видовищної культури як
складової масової культури, яка формується її семантикою, та визначенні тенденцій її візуалізації в подальшому
розвитку, зокрема екранних форм, опосередкованих інформаційними цифровими технологіями. Висновки.
Масові видовища в парадигмі візуалізації та поширення екранних форм є невід'ємною частиною сучасної
культури. Вони не тільки відображають технологічний прогрес, але й впливають на спосіб, у який ми сприймаємо
світ та взаємодіємо з ним. На межі XX–XXI століть стало очевидно, що аудіовізуальна комунікація значно
потіснила інші види, а екранні форми творчості поступово змінили традиційні мистецтва та стали слугувати
новими засобами їх поширення. В умовах інформаційного суспільства маскультура стає пріоритетною формою
побутування культурних феноменів. Видовищна культура в умовах візуалізації та цифрових технологій є
потужною силою, яка формує наші уявлення про світ, впливає на соціальні процеси та визначає нові напрями
розвитку індустрії розваг, вона постійно еволюціонує, відповідаючи на технологічні новинки й зміни в
суспільстві. Видовищність є однією з важливих складових технологій створення сучасного культурного
продукту, однією із властивостей виразності, якої досягають за допомогою синтезу різних художніх засобів.
Сучасні виклики, пов'язані з етикою, приватністю та екологією, вимагають обдуманого підходу до споживання
та створення візуального контенту, який стає частиною сучасної видовищної культури.
Description:
The purpose of the work is to investigate the development of mass entertainment culture in the paradigm of its
visualization and the spread of screen forms. The methodological basis of the research was made up of the following
methods: systemic, cultural, semantic, analytical, which fully allowed to consider the defined perspective of the research
issues and obtain substantiated results and conclusions. The scientific novelty of the research is revealed in the
consideration of spectacular culture as a subsystem of mass culture, which is formed by its semantics and the identification
of trends in its visualization in further development, in particular, screen forms mediated by digital information
technologies. Conclusions. Mass spectacles in the paradigm of visualization and screen forms are an integral part of
modern culture. They not only reflect technological progress, but also influence the way we perceive and interact with
the world. At the turn of the 20th and 21st centuries, it became obvious that audiovisual communication had significantly
supplanted other types, and screen forms of creativity gradually changed traditional arts and began to serve as new means
of their distribution. In the conditions of the information society, mass culture becomes a priority form of living cultural
phenomena. Spectacle culture in the conditions of visualization and digital technologies is a powerful force that shapes
our ideas about the world, influences social processes and determines new directions for the development of the
entertainment industry, it constantly evolves, responding to technological innovations and changes in society.
Spectacularity is one of the important constituent technologies of creating a modern cultural product, one of the properties
of expressiveness, which is achieved through the synthesis of various artistic means. It should also be noted that modern challenges related to ethics, privacy and ecology require us to take a deliberate approach to the consumption and creation
of content that becomes part of the entertainment culture.