Abstract:
Мета статті полягає розкритті загальних концепцій та проблематики роботи в напрямі нереалістичного
театру на прикладі практичної діяльності Експериментальної майстерні театральних досліджень (ЕКМАТЕДОС),
що було запатентовано при факультеті сценічного мистецтва ХДАК. Методологія дослідження включає
порівняльний та критичний аналіз, а також междисциплінарний та комплексний методи, якими досліджено
структуру театру нереалістичного спрямування, його філософсько-естетичне підґрунтя та засади. Наукова
новизна полягає в комплексному підході до аналізу театру нереалістичного спрямування не лише на основі
теоретичних концепцій, а саме спираючись на власний практичний досвід, висвітлюючи нові перспективи для
розвитку цього напрямі та розуміння його історичного контексту. В статті досліджено практичний досвід в
рамках діяльності експериментальної майстерні та значення і вплив театру нереалістичного спрямування на
сучасне театральне мистецтво України. Проявлені практичні виклики, пов'язані з режисурою, акторською
майстерністю та сценографією. Висновки статті розглядають значення та можливості театру нереалістичного
спрямування. Зафіксовані і проаналізовані принципи практичної роботи в цьому напрямі театрального мистецтва
допомагають розкрити його потенціал як засобу вираження та рефлексії на складні та актуальні теми. Такий
аналіз підкреслює значення дослідження театру нереалістичного спрямування як для академічного середовища,
так і для практикуючих театральних професіоналів. Оволодіння навичками роботи в нереалістичному театрі є
викликом для акторів через кілька ключових аспектів, таких як інтенсивність емоцій, технічні аспекти та
філософські аспекти драматургії. Драматургія нереалістичного спрямування ставить питання про сенс і
абсурдність життя, дозволяючи акторам експериментувати з формою вистави і створювати альтернативні
реальності.
Description:
The purpose of the article is to reveal the general concepts and problems of work in the direction of non-realistic
theatre on the example of the practical activities of the Experimental Workshop of Theatrical Research (EKMATEDOS),
which was patented by the Faculty of Performing Arts of the Academy of Performing Arts. The research methodology
includes comparative and critical analysis, as well as interdisciplinary and complex methods used to investigate the
structure of the non-realistic theatre, its philosophical and aesthetic background and principles. The scientific novelty
consists in a complex approach to the analysis of the theatre of the non-realist direction not only based on theoretical
concepts, but rather based on one's own practical experience, highlighting new perspectives for the development of this
direction and understanding its historical context. The article examined practical experience within the framework of the
experimental workshop and the significance and influence of non-realistic theatre on modern Ukrainian theatre art.
Practical challenges related to directing, acting, and scenography are revealed. The conclusions of the article consider
the meaning and possibilities of the theatre of non-realistic direction. The recorded and analysed principles of practical
work in this direction of theatrical art help to reveal its potential as a means of expression and reflection on complex and
topical topics. Such an analysis emphasises the importance of non-realist theatre research both for the academic
environment and for practicing theatre professionals. Mastering the skills of non-realistic theatre is a challenge for actors because of several key aspects such as emotional intensity, technical aspects and philosophical aspects of drama.
Dramaturgy of a non-realistic direction raises questions about the meaning and absurdity of life, allowing actors to
experiment with the form of the performance and create alternative realities.