Abstract:
Мета роботи – розглянути природу явищ самотності та самості в контексті філософій дуалізму та
абсолютизму, провести паралель між класичним театром конфлікту та духовним театром цілісності; виявити
психологічні причини саморуйнівної поведінки персонажу Жінки моноопери Ф. Пуленка «Людський голос».
Методологія дослідження складає поєднання різних підходів, таких як: міждисциплінарний – з метою ширшого
бачення проблеми в контексті теми дослідження, аналітичний – з метою якісного зіставлення отриманих даних
про поняття, а також спостереження – з метою виявлення причин поставленої проблеми. Наукова новизна – у
статті вперше виявлено психологічні причини саморуйнівної поведінки персонажу Жінки моноопери Ф. Пуленка
«Людський голос», розглянуто природу явищ самотності та самості в контексті філософій дуалізму та
абсолютизму. Висновки. У ході дослідження були виявлені причини саморуйнівної поведінки персонажа Жінки
моноопери «Людський голос». Розглянувши феномен аутодеструкції як один із потягів в теорії дуалізму та його
прояви у соціокультурному колі, ми дійшли до висновку, що самотність веде до роздільності, самість – до
абсолютизму та цілісності. Провівши паралель між класичним театром конфлікту та духовним театром цілісності
, зробили висновок, що конфлікт у театрі звужує сприйняття аудиторії, пропагуючи дуальність у світосприйнятті.
В той час як духовний театр цілісності навпаки має функцію лікуючу, гармонізуючи всі внутрішні процеси
глядача через актора.
Description:
The purpose of the article is to consider the nature of loneliness and selfhood in the context of the philosophies of
dualism and absolutism, to compare the classical conflict theatre and the spiritual theatre of integrity; to reveal the
psychological reasons for the self-destructive behaviour of the female character of F. Poulenc's "The Human Voice". The
research methodology is a combination of different approaches, such as: interdisciplinary – for the purpose of a broader
vision of the problem in the context of the research topic, analytical – for the purpose of qualitative comparison of the
obtained data on concepts, as well as observation – for the purpose of identifying the causes of the problem. Scientific
novelty. In the article the psychological reasons for the self-destructive behaviour of the female character of F. Poulenc's
mono-opera "The Human Voice" are revealed for the first time, the nature of the loneliness and selfhood in the context
of the philosophies of dualism and absolutism is considered. Conclusions. In the article the reasons for the self-destructive
behaviour of the character of the Woman in the mono-opera "The Human Voice" were revealed. Having considered the
phenomenon of self-destruction as one of the drives in the theory of dualism and its manifestations in the socio-cultural
circle, we came to the conclusion that loneliness leads to separation, selfhood – to absolutism and integrity. Comparing
the classical theatre of conflict and the spiritual theatre of integrity, concluded that conflict in the theatre narrows the
perception of the audience, promoting duality in their worldview. While the spiritual theatre of integrity has a healing
function, harmonising all the internal processes of the viewer through the actor.