Abstract:
Мета роботи – дослідження розвитку та творчого вдосконалення артиста у театральному колективі.
Методологія дослідження базується на комплексному підході та на загальних методах науково-дослідної
роботи. Історико-культурний метод застосовано для розкриття історичних передумов розвитку балету в Україні,
співставлення його культурних парадигм. Компаративний метод для вивчення особливостей розвитку балетного
руху. Метод інтерв’ювання – при опитуванні та бесід із керівниками колективів, провідними солістами,
артистами балету. Метод теоретичного та порівняльного аналізу при опрацюванні наукової та методичної
літератури. Наукова новизна: вперше в українському мистецтвознавстві на такому широкому теоретичному
матеріалі представлено розвиток та значення особистості артиста у балетному колективі. Авторами було
проведено анкетування артистів балету, у результаті якого визначено, що значна кількість артистів віддає
перевагу експериментам та використанню новаторських методів для вираження своєї індивідуальності, сприяючи
їхньому творчому росту та творчій свободі. Висновки. У мистецтві балету формування власної індивідуальності
починається з освоєння базових балетних знань і навичок під час навчання. Однак справжній досвід артиста
балету приходить лише після вступу до театру чи балетної трупи, що є першим кроком на професійному шляху.
Виявлено, що шлях становлення артиста розпочинається з освоєння балетної техніки на етапі навчанні, проте
справжній розвиток індивідуальності починається під час професійної діяльності в театрі чи балетній трупі.
Індивідуальність у мистецтві проявляється у творчому стилі, поглядах та сприйнятті світу через твори митця.
Артист розвиває свій унікальний стиль, віддзеркалюючи особисті почуття та емоції у своїх творах. Розвиток
індивідуальності артиста вимагає постійного вдосконалення через різні етапи, такі як: уроки, виступи, майстер-класи та самостійне вивчення. Цей процес розширює розуміння мистецтва та дозволяє артисту вільно виражати
свою індивідуальність у своїй балетній творчості.
Description:
The purpose of the research is to study the development and creative improvement of the artist in a theatre group.
The scientific novelty is that for the first time in Ukrainian art history, the development and significance of the artist's
personality in a ballet company is presented on such a wide theoretical basis. The authors made a survey of the ballet
dancers and found out that a considerable number of artists prefer experimenting and using innovative methods to express their individuality, which contributes to their creative growth and freedom. The research methodology is based on
an integrated approach and general methods of scientific research. The historical and cultural methods are used to
reveal the historical prerequisites for the development of ballet in Ukraine, comparison of its cultural paradigms. A
comparative method was utilised for studying the peculiarities of ballet movement development. The method of
interviewing was applied in the form of surveying and conversation with artist group leaders, leading soloists, and
ballet dancers. The method of theoretical and comparative analysis was used when processing scientific and
methodical literature. Conclusions. The article analyses the formation of one's individuality that begins with
mastering basic ballet knowledge and skills during training in the art of ballet. However, it is certain that the real
experience of a ballet dancer comes only after joining a theatre or a ballet troupe, that is the first step in one's career.
It has been found that the path to becoming an artist begins with mastering ballet technique during training, but true
development of individuality begins during professional activity in a theatre or ballet company. Individuality in art
is expressed in the creative style, views, and perception of the world through the works of the artist. An artist
develops their unique style, reflecting personal feelings and emotions in their creations. The development of an
artist's individuality requires constant improvement through various stages such as lessons, performances,
masterclasses, and self-study. This process expands the understanding of art and allows the artist to freely express
their individuality in their ballet creations.