Abstract:
Мета статті – простежити деякі процеси інтеграції українського танцювального і музичного фольклору в
професійне народно-сценічне хореографічне мистецтво балетмейстера Павла Вірського. Методологія
дослідження полягає в застосуванні компаративного та мистецтвознавчого методів, які дозволяють виявити
ступень взаємодії танцювального і музичного фольклору з принципами викладення і розвитку нових
танцювальних форм і жанрів на рівні драматургії театралізованих хореографічних творів Павла Вірського.
Наукова новизна. Впровадження у професійне хореографічне мистецтво фольклорних традицій слугує
незаперечним фактором, який сприяє створенню не лише нових форм танцю, але й згуртовує суспільство,
об’єднує прогресивних людей усього світу. Висновки. Мистецтво танцю безперервно розвивається. Кожне нове
покоління балетмейстерів знаходить у ньому співзвучні своєму часу риси. Будь-який хореографічний твір, чи то
класичний балет, чи естрадний танець, має містити у собі елементи національного традиційного фольклору.
Безмежне, невичерпне джерело традиційного фольклорного матеріалу збагачує хореографію митця, дає
невичерпні можливості створити воістину яскравий хореографічний твір, який буде зрозумілим глядачам всього
світу і приносити неймовірну естетичну насолоду.
Description:
The purpose of the article is to trace some processes of integration of Ukrainian dance and musical folklore into
the professional folk stage choreographic art of ballet master Pavlo Virskyi. The research methodology consists in the
application of comparative and art history methods, which allow to reveal the degree of interaction of dance and musical
folklore with the principles of exposition and development of new dance forms and genres at the level of dramaturgy of
the theatrical choreographic works of Pavlo Virskyi. Scientific novelty. The introduction of folklore traditions into
professional choreographic art serves as an indisputable factor that contributes to the creation of not only new forms of
dance, but also unites progressive people from all over the world and unites society. Conclusions. The art of dance is
constantly evolving. Each new generation of ballet masters finds in it features that resonate with their time. Any
choreographic work, be it classical ballet or pop dance, must contain elements of national traditional folklore. The
boundless, inexhaustible source of traditional folklore material enriches the artist's choreography, provides inexhaustible
opportunities to create a truly vivid choreographic work that will be understandable to viewers around the world and bring
incredible aesthetic pleasure.