Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

Традиційний фольклор як джерело художнього національного стилю в хореографічному мистецтві Павла Вірського

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Литвиненко, Віктор Андрійович
dc.date.accessioned 2024-07-30T13:12:38Z
dc.date.available 2024-07-30T13:12:38Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Литвиненко В. А. Традиційний фольклор як джерело художнього національного стилю в хореографічному мистецтві Павла Вірського // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2024. № 2. С. 165–169. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/5642
dc.description The purpose of the article is to trace some processes of integration of Ukrainian dance and musical folklore into the professional folk stage choreographic art of ballet master Pavlo Virskyi. The research methodology consists in the application of comparative and art history methods, which allow to reveal the degree of interaction of dance and musical folklore with the principles of exposition and development of new dance forms and genres at the level of dramaturgy of the theatrical choreographic works of Pavlo Virskyi. Scientific novelty. The introduction of folklore traditions into professional choreographic art serves as an indisputable factor that contributes to the creation of not only new forms of dance, but also unites progressive people from all over the world and unites society. Conclusions. The art of dance is constantly evolving. Each new generation of ballet masters finds in it features that resonate with their time. Any choreographic work, be it classical ballet or pop dance, must contain elements of national traditional folklore. The boundless, inexhaustible source of traditional folklore material enriches the artist's choreography, provides inexhaustible opportunities to create a truly vivid choreographic work that will be understandable to viewers around the world and bring incredible aesthetic pleasure. uk_UA
dc.description.abstract Мета статті – простежити деякі процеси інтеграції українського танцювального і музичного фольклору в професійне народно-сценічне хореографічне мистецтво балетмейстера Павла Вірського. Методологія дослідження полягає в застосуванні компаративного та мистецтвознавчого методів, які дозволяють виявити ступень взаємодії танцювального і музичного фольклору з принципами викладення і розвитку нових танцювальних форм і жанрів на рівні драматургії театралізованих хореографічних творів Павла Вірського. Наукова новизна. Впровадження у професійне хореографічне мистецтво фольклорних традицій слугує незаперечним фактором, який сприяє створенню не лише нових форм танцю, але й згуртовує суспільство, об’єднує прогресивних людей усього світу. Висновки. Мистецтво танцю безперервно розвивається. Кожне нове покоління балетмейстерів знаходить у ньому співзвучні своєму часу риси. Будь-який хореографічний твір, чи то класичний балет, чи естрадний танець, має містити у собі елементи національного традиційного фольклору. Безмежне, невичерпне джерело традиційного фольклорного матеріалу збагачує хореографію митця, дає невичерпні можливості створити воістину яскравий хореографічний твір, який буде зрозумілим глядачам всього світу і приносити неймовірну естетичну насолоду. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject музика uk_UA
dc.subject традиційний фольклор uk_UA
dc.subject українське хореографічне мистецтво uk_UA
dc.subject Павло Вірський uk_UA
dc.subject стиль uk_UA
dc.title Традиційний фольклор як джерело художнього національного стилю в хореографічному мистецтві Павла Вірського uk_UA
dc.title.alternative Traditional folklore as a source of art national style in choreography of Pavlo Virskyi uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу