Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Литвиненко, Віктор Андрійович | |
dc.date.accessioned | 2024-07-30T13:12:38Z | |
dc.date.available | 2024-07-30T13:12:38Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Литвиненко В. А. Традиційний фольклор як джерело художнього національного стилю в хореографічному мистецтві Павла Вірського // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2024. № 2. С. 165–169. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/5642 | |
dc.description | The purpose of the article is to trace some processes of integration of Ukrainian dance and musical folklore into the professional folk stage choreographic art of ballet master Pavlo Virskyi. The research methodology consists in the application of comparative and art history methods, which allow to reveal the degree of interaction of dance and musical folklore with the principles of exposition and development of new dance forms and genres at the level of dramaturgy of the theatrical choreographic works of Pavlo Virskyi. Scientific novelty. The introduction of folklore traditions into professional choreographic art serves as an indisputable factor that contributes to the creation of not only new forms of dance, but also unites progressive people from all over the world and unites society. Conclusions. The art of dance is constantly evolving. Each new generation of ballet masters finds in it features that resonate with their time. Any choreographic work, be it classical ballet or pop dance, must contain elements of national traditional folklore. The boundless, inexhaustible source of traditional folklore material enriches the artist's choreography, provides inexhaustible opportunities to create a truly vivid choreographic work that will be understandable to viewers around the world and bring incredible aesthetic pleasure. | uk_UA |
dc.description.abstract | Мета статті – простежити деякі процеси інтеграції українського танцювального і музичного фольклору в професійне народно-сценічне хореографічне мистецтво балетмейстера Павла Вірського. Методологія дослідження полягає в застосуванні компаративного та мистецтвознавчого методів, які дозволяють виявити ступень взаємодії танцювального і музичного фольклору з принципами викладення і розвитку нових танцювальних форм і жанрів на рівні драматургії театралізованих хореографічних творів Павла Вірського. Наукова новизна. Впровадження у професійне хореографічне мистецтво фольклорних традицій слугує незаперечним фактором, який сприяє створенню не лише нових форм танцю, але й згуртовує суспільство, об’єднує прогресивних людей усього світу. Висновки. Мистецтво танцю безперервно розвивається. Кожне нове покоління балетмейстерів знаходить у ньому співзвучні своєму часу риси. Будь-який хореографічний твір, чи то класичний балет, чи естрадний танець, має містити у собі елементи національного традиційного фольклору. Безмежне, невичерпне джерело традиційного фольклорного матеріалу збагачує хореографію митця, дає невичерпні можливості створити воістину яскравий хореографічний твір, який буде зрозумілим глядачам всього світу і приносити неймовірну естетичну насолоду. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.subject | музика | uk_UA |
dc.subject | традиційний фольклор | uk_UA |
dc.subject | українське хореографічне мистецтво | uk_UA |
dc.subject | Павло Вірський | uk_UA |
dc.subject | стиль | uk_UA |
dc.title | Традиційний фольклор як джерело художнього національного стилю в хореографічному мистецтві Павла Вірського | uk_UA |
dc.title.alternative | Traditional folklore as a source of art national style in choreography of Pavlo Virskyi | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |