Короткий опис(реферат):
Мета статті – уточнити зміст поняття «танець контемпорарі» в оптиці мистецтвознавчих підходів до
тлумачення терміна «мистецтво контемпорарі». Методологія дослідження. Термінологічний метод дозволив
співвіднести терміни та означувані ними поняття; також застосовано методи аналізу, порівняння, теоретичного
узагальнення. Наукова новизна. Проаналізовано термін «танець контемпорарі» крізь призму терміна
«мистецтво контемпорарі», доведено унікальну дуалістичну природу танцю контемпорарі (інтегративна система
техніко-технологічних та ідейно-філософських складників). Висновки. Термін «танець контемпорарі»
суголосний з терміном «мистецтво контемпорарі» в аспекті сьогочасності, актуальності, але набуває специфічних
рис в хореографічному та хореологічному дискурсі. Терміни «сучасний танець» та «танець контемпорарі» не є
тотожними: перший вживають на означення широкого спектру різновидів, напрямів, стилів сучасного танцю ХХ
– початку ХХІ ст., другий – на означення самостійного різновиду сучасного танцю, що виник наприкінці ХХ –
на початку ХХІ ст. Танець контемпорарі можна розглядати як комплексний феномен, що є не лише сукупністю
методик та технік танцю (техніко-технологічний рівень), а й перебуває у площині філософських та культурно-мистецьких концептів (духовно-ментальний, ідейно-естетичний рівень), що стають одночасно й джерелом танцю
контемпорарі, й його регулятором. Танець контемпорарі дуалістичний за сутністю, інтегрує іманентні
танцювальні риси та риси контемпорарного мистецтва в цілому, є інтегративною системою техніко-технологічних та ідейно-філософських складників.
Суть розробки, основні результати:
Purpose of Research is to clarify the meaning of the concept of "contemporary dance" in optics of art history
approaches to the interpretation of the term "contemporary art". Methodology. The terminological method made it
possible to correlate the terms and the concepts denoted by them; methods of analysis, comparison, and theoretical
generalization are also applied. Scientific novelty. The term "contemporary dance" is analyzed through the prism of the
term "contemporary art", the unique dualistic nature of contemporary dance (an integrative system of technical-technological and ideological-philosophical components) is proven. Conclusions. The term "contemporary dance" is
consonant with the term "contemporary art" in the aspect of modernity, relevance, but acquires specific features in the
choreographic and choreographic discourse. The terms "modern dance" and "contemporary dance" are not identical: the
first is used to denote a wide range of varieties, directions, styles of modern dance of the 20th - early 21st centuries, the
second - to denote an independent variety of modern dance that arose at the end of the 20th - at the beginning 21st century
Contemporary dance can be considered as a complex phenomenon, which is not only a set of methods and techniques of
dance (technical-technological level), but also is in the plane of philosophical and cultural-artistic concepts (spiritual-mental, ideological-aesthetic level), which simultaneously become the source of contemporary dance, and its regulator.
Contemporary dance is dualistic in essence, integrates immanent dance features and features of contemporary art as a
whole, is an integrative system of technical-technological and ideological-philosophical components.