Abstract:
Мета статті – виявити особливості прояву інтермедііальності в сучасному мистецтві у їх впливі на
перцептивні процеси і запропонувати доцільні технології сприйняття інтермедіальних художніх явищ.
Методологія дослідження грунтується на концепціях теорії медіа, теорії комунікації, теорії сучасного
мистецтва, задіює загальнонаукові принципи взаємозв‘язку, систематизації, синергії. Мета і завдання статті
зумовили необхідність застосування методу екстраполяції евристичних алгоритмів точних наук на евристику
мистецьких явищ з виходом на практичні методи організації сприймання інтермедіальності сучасного
мистецтва здобувачами вищої освіти. Використання аналітичного методу дозволило виявити змістові і
формотворчі ресурси інтермедіальності у її актуальному розвитку. Наукова новизна полягає в здійсненні
проєкції властивостей інтермедіальності сучасного мистецтва на технології його сприйняття в процесі
університетської підготовки. У статті вперше у вітчизняному мистецтвознавстві осмислено особливості проявів
інтермедіальності сучасного мистецтва у зв‘язку з комунікацією його реципієнтів. Висновки. Інтермедіальність
є однією з основних тенденцій розвитку мистецтва, яка полягає у видовому діалозі. З погляду перцептивних
процесів інтермедіальність актуалізує цілісність сприйняття, що задіює різні чуттєві модальності.
Інтермедіальність у сучасному художньому просторі переростає межі взаємодії мистецтв, підключаючи інші
сфери культури і забезпечуючи нероздільність синтезованих елементів у творчих практиках, відмінних від
традиційних. Сприйняття інтермедіального сучасного мистецтва потребує підготовки, яку доцільно
здійснювати в освітньому процесі. Ефективними технологіями сприйняття інтермедіальності сучасного
мистецтва є інтерактивні та інтермедіальні.
Description:
The purpose of the article is to reveal the peculiarities of the manifestation of termediality in modern art in their
influence on perceptual processes and to propose appropriate technologies for the perception of intermedial artistic
phenomena. The research methodology is based on the concepts of media theory, communication theory, modern art
theory and uses general scientific principles of interconnection, systematisation, and synergy. The purpose and
objectives of the article necessitated the application of the method of extrapolation of heuristic algorithms of exact
sciences to the heuristics of artistic phenomena with a view to practical methods of organising the perception of the
intermediality of modern art by students of higher education. The use of the analytical method made it possible to
identify the content and design resources of intermediality in its current development. The scientific novelty consists in
projecting the properties of intermediality of modern art onto the technology of its perception in the process of
university training. In the article, for the first time in domestic art history, the peculiarities of the manifestations of
intermediality of modern art in connection with the communication of its recipients are understood. Conclusions.
Intermediality is one of the main trends in the development of art, which consists in a kind of dialogue. From the point of view of perceptual processes, intermediality actualises the integrity of perception, which involves different sensory
modalities. Intermediality in the modern artistic space outgrows the boundaries of the interaction of arts, connecting
other spheres of culture and ensuring the inseparability of synthesised elements in creative practices different from
traditional ones. Perception of intermedia modern art requires preparation, which should be carried out in the
educational process. Effective technologies for perceiving the intermediality of modern art are interactive and
intermedial.