Короткий опис(реферат):
Мета роботи. Охарактеризувати синкретизм скульптурних форм у розвитку монументальної української
скульптури; наголосити на національних особливостях розвитку національної скульптури на прикладі робіт
сучасних українських скульпторів. Методологія роботи полягає і принципі цілісного та системного підходів до
вивчення синтезу мистецтв у скульптурних формах українських митців. Застосовано аналітичний метод для
вивчення наукових підходів щодо синтезу мистецтв, а також метод художньо-стилістичного, а також системно-функціонального щодо структурування мистецьких робіт як феномену сучасної монументальної скульптури.
Наукова новизна дослідження полягає у дискурсі щодо синтезу мистецтв у мистецтвознавчому середовищі,
охарактеризувавши деякі мистецькі твори, які відносяться до категорії монументальна скульптура. Висновки.
Слід зазначити, що українському мистецькому просторі відбувається синтез між класичними формами та
інтермедійними інсталяціями, що створює складний і багатошаровий контекст для сучасних художників.
Сприйняття часу, простору та матеріалу стає пластичним і змінним, а це, у свою чергу, стимулює розвиток
нових естетичних форм. Скульптурні образи мають значний вплив на формування стилів молодих митців, де
акцентується не лише на силуетах, але й на конкретних елементах, що походять з різних форм. Митці
вибудовують асоціативні візуальні ряди, втілюючи нереалістичні, але водночас глибоко символічні образи, які
резонують із глядачами на емоційному рівні. У прикладах із майстерень, про які ви згадали, ми бачимо, як
різноманітність матеріалів і художніх форм та способів виконання використовується для створення цілісних і
завершених образів, що відображають синтез різних мистецтв. Тема синтезу мистецтвами різними
скульптурними формами, які іноді здаються абсолютно несумісними, справді є однією з найактуальніших для
дослідження.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the work is to characterise the syncretism of sculptural forms in the development of monumental
Ukrainian sculpture; emphasise the national features of the development of national sculpture on the example of the
works of modern Ukrainian sculptors. The methodology of the work consists in the principles of holistic and systemic
approaches to the study of the synthesis of arts in the sculptural forms of Ukrainian artists. An analytical method was
applied to study scientific approaches to the synthesis of arts, as well as an artistic-stylistic method, as well as a system-functional method to the structuring of artistic works as a phenomenon of modern monumental sculpture. The scientific
novelty of the study consists in the discourse on the synthesis of arts in the art history environment, characterising some
works of art that belong to the category of monumental sculpture. Conclusions. It should be noted that in the Ukrainian
art space there is a synthesis between classical forms and intermedia installations, which creates a complex and multi-layered context for modern artists. The perception of time, space and material becomes plastic and changeable, and this,
in turn, stimulates the development of new aesthetic forms. Sculptural images have a significant influence on the
formation of styles of young artists, where the emphasis is not only on silhouettes, but also on specific elements
originating from various forms. Artists build associative visual sequences, embodying unrealistic, yet deeply symbolic
images that resonate with viewers on an emotional level. In the examples from the workshops you mentioned, we see
how a variety of materials and art forms and execution methods are used to create coherent and complete images that
reflect the synthesis of different arts. The theme of the synthesis of arts in different sculptural forms, which sometimes
seem completely incompatible, is indeed one of the most relevant for research.