Abstract:
Мета дослідження. У роботі розкрито особливості підходів академічних музикантів до творчості «The
Beatles» та охарактеризовано музичні проєкти, створені на основі пісенного доробку легендарного
британського гурту. Методологія дослідження полягає в застосуванні історико-культурного, компаративного
та музично-аналітичного методів, які дали можливість виявити академічний потенціал музики «The Beatles» та
окреслити шляхи й напрями академізації їх пісенної творчості. Наукова новизна полягає в тому, що вперше
було охарактеризовано академічні інтерпретації пісень гурту «The Beatles», здійснені Л. Беріо, Дж. Бейлессом і
П. Брейнером, та окреслено два підходи до музичних транскрипцій пісенного доробку гурту – академічний та
академізований, де перший тип відповідає усім параметрам музики академічного спрямування, другий тяжіє до
класичного кросовера як напряму естрадної музики. Висновки. Серед численних кавер-версій, транскрипцій та
парафраз музики «The Beatles» привертає увагу низка оригінальних музичних інтерпретацій, автори яких
звертаються до барокової стилістики. Вже набули статусу знакових вокальний цикл «Beatles Songs» Л. Беріо
(1967), інструментальні альбоми «Bach Meets the Beatles» (1984), «Bach Meets the Beatles. Revisited» (2004)
Дж. Бейлесса та «Beatles Go Baroque» (1993) П. Брейнера. Їх автори, що отримали класичну музичну освіту,
віддають пріоритет академічним інтерпретаційним версіям, де пісні гурту «The Beatles» розглядаються як
тематичний матеріал, який стає основою для композицій академічного типу з класичною музичною
драматургією, що була сформована в інструментальній музиці Нового часу. Низка композицій, в яких
збережено базові ознаки пісенного твору, тяжіють до інтерпретацій академізованого типу, наближаючись до
класичного кросовера, і можуть репрезентувати як академічну, так і естрадну музичну творчість
Description:
The purpose of the research. The paper reveals the features of the approaches of academic musicians to the
creativity of ―The Beatles‖ and characterises the musical projects created on the basis of the song heritage of the
legendary British group. The research methodology consists in the application of historical cultural, comparative and
musical analytical methods, which allowed to reveal the academic potential of ―The Beatles‖ music and outline the
ways and directions of academisation of their song creativity. The scientific novelty consists in the fact that for the first
time academic interpretations of the songs of ―The Beatles‖ group, carried out by L. Berio, J. Bayless and P. Breiner,
were characterised, and two approaches to musical transcriptions of the song heritage of the group were outlined –
academic and academicized, the type corresponds to all the parameters of academic music, the second gravitates
towards classical crossover as a direction of pop music. Conclusions. Among the numerous cover versions,
transcriptions and paraphrases of ―The Beatles‖ music, a number of original musical interpretations are attractive, the
authors of which turn to the Baroque style. The vocal cycle ―Beatles Songs‖ by L. Berio (1967), the instrumental
albums ―Bach Meets the Beatles‖ (1984), ―Bach Meets the Beatles. Revisited‖ (2004) by J. Bayless and ―Beatles Go
Baroque‖ (1993) by P. Breiner have already acquired the status of iconic. Their authors, who received a classical
musical education, give priority to academic interpretive versions, where the songs of ―The Beatles‖ group are
considered as thematic material, which becomes the basis for academic type compositions with classical musical
dramaturgy formed in the instrumental music of the Modern period. A number of compositions, in which the basic features of a song are preserved, gravitate towards academicized type interpretations, approaching a classical crossover,
and can represent both academic and pop musical creativity.