Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

Пісенний доробок гурту «The Beatles» в академічних музичних інтерпретаціях

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Зосім, Ольга Леонідівна
dc.date.accessioned 2024-12-16T12:05:34Z
dc.date.available 2024-12-16T12:05:34Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Зосім О. Л. Пісенний доробок гурту «The Beatles» в академічних музичних інтерпретаціях // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2024. № 3. С. 179–185. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/5733
dc.description The purpose of the research. The paper reveals the features of the approaches of academic musicians to the creativity of ―The Beatles‖ and characterises the musical projects created on the basis of the song heritage of the legendary British group. The research methodology consists in the application of historical cultural, comparative and musical analytical methods, which allowed to reveal the academic potential of ―The Beatles‖ music and outline the ways and directions of academisation of their song creativity. The scientific novelty consists in the fact that for the first time academic interpretations of the songs of ―The Beatles‖ group, carried out by L. Berio, J. Bayless and P. Breiner, were characterised, and two approaches to musical transcriptions of the song heritage of the group were outlined – academic and academicized, the type corresponds to all the parameters of academic music, the second gravitates towards classical crossover as a direction of pop music. Conclusions. Among the numerous cover versions, transcriptions and paraphrases of ―The Beatles‖ music, a number of original musical interpretations are attractive, the authors of which turn to the Baroque style. The vocal cycle ―Beatles Songs‖ by L. Berio (1967), the instrumental albums ―Bach Meets the Beatles‖ (1984), ―Bach Meets the Beatles. Revisited‖ (2004) by J. Bayless and ―Beatles Go Baroque‖ (1993) by P. Breiner have already acquired the status of iconic. Their authors, who received a classical musical education, give priority to academic interpretive versions, where the songs of ―The Beatles‖ group are considered as thematic material, which becomes the basis for academic type compositions with classical musical dramaturgy formed in the instrumental music of the Modern period. A number of compositions, in which the basic features of a song are preserved, gravitate towards academicized type interpretations, approaching a classical crossover, and can represent both academic and pop musical creativity. uk_UA
dc.description.abstract Мета дослідження. У роботі розкрито особливості підходів академічних музикантів до творчості «The Beatles» та охарактеризовано музичні проєкти, створені на основі пісенного доробку легендарного британського гурту. Методологія дослідження полягає в застосуванні історико-культурного, компаративного та музично-аналітичного методів, які дали можливість виявити академічний потенціал музики «The Beatles» та окреслити шляхи й напрями академізації їх пісенної творчості. Наукова новизна полягає в тому, що вперше було охарактеризовано академічні інтерпретації пісень гурту «The Beatles», здійснені Л. Беріо, Дж. Бейлессом і П. Брейнером, та окреслено два підходи до музичних транскрипцій пісенного доробку гурту – академічний та академізований, де перший тип відповідає усім параметрам музики академічного спрямування, другий тяжіє до класичного кросовера як напряму естрадної музики. Висновки. Серед численних кавер-версій, транскрипцій та парафраз музики «The Beatles» привертає увагу низка оригінальних музичних інтерпретацій, автори яких звертаються до барокової стилістики. Вже набули статусу знакових вокальний цикл «Beatles Songs» Л. Беріо (1967), інструментальні альбоми «Bach Meets the Beatles» (1984), «Bach Meets the Beatles. Revisited» (2004) Дж. Бейлесса та «Beatles Go Baroque» (1993) П. Брейнера. Їх автори, що отримали класичну музичну освіту, віддають пріоритет академічним інтерпретаційним версіям, де пісні гурту «The Beatles» розглядаються як тематичний матеріал, який стає основою для композицій академічного типу з класичною музичною драматургією, що була сформована в інструментальній музиці Нового часу. Низка композицій, в яких збережено базові ознаки пісенного твору, тяжіють до інтерпретацій академізованого типу, наближаючись до класичного кросовера, і можуть репрезентувати як академічну, так і естрадну музичну творчість uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject академічна музика uk_UA
dc.subject естрадна музика uk_UA
dc.subject академізація uk_UA
dc.subject пісенний доробок рок-гурту «The Beatles» uk_UA
dc.subject бароко uk_UA
dc.subject постмодернізм uk_UA
dc.subject композиторська творчість uk_UA
dc.subject вокальні композиції uk_UA
dc.subject інструментальні композиції uk_UA
dc.title Пісенний доробок гурту «The Beatles» в академічних музичних інтерпретаціях uk_UA
dc.title.alternative Song Heritage of ―The Beatles‖ in Academic Musical Interpretations uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу