Electronic National Academy of Ukraine on Culture And Arts Management Staff Institutional Repository

Social and communication challenges and practical cases of implementation of management information systems in higher education

Show simple item record

dc.contributor.author Anisimova, Olha
dc.contributor.author Prihunov, Oleksii
dc.contributor.author Lukash, Halyna
dc.contributor.author Yavorska, Tetiana
dc.date.accessioned 2025-02-18T14:13:58Z
dc.date.available 2025-02-18T14:13:58Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation Anisimova, O., Prihunov, O., Lukash, H., & Yavorska, T. (2024). Social and communication challenges and practical cases of implementation of management information systems in higher education . // Library Science. Record Studies. Informology, 20(3), 41-54. doi: 10.63009/lsrsi/3.2024.41 uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/5854
dc.description Метою дослідження було обґрунтування та надання рекомендацій щодо вдосконалення освітньої діяльності закладів вищої освіти на основі використання платформи Microsoft Power Platform. У дослідженні було застосовано комплекс загальних і спеціальних методів наукового пізнання, а саме: метод аналізу теоретичних аспектів і прикладів практичного використання Microsoft Power Platform для створення інформаційних систем управління, описовий метод і метод логічного викладу результатів. У роботі було розглянуто теоретичні аспекти і приклади практичного використання Microsoft Power Platform для створення інформаційних систем управління. Досліджено використання інформаційних технологій для покращення взаємодії між адміністрацією університету та здобувачами освіти. Увагу було зосереджено на вирішенні конкретних управлінських завдань та труднощах, які виникають під час впровадження. Уточнено можливості використання платформи MS Power App для створення зручного та ефективного каналу комунікації, який сприятиме обміну ідеями та зворотним зв’язком. Проаналізовано проблему недостатньої ефективності традиційних систем зворотного зв’язку у закладах вищої освіти та запропоновано шляхи покращення їхньої роботи за допомогою сучасних платформ low-code. Крім того, акцентовано увагу на ролі стратегічного партнерства між університетами та постачальниками технологій, що продемонструвало, як спільні зусилля можуть сприяти впровадженню інформаційних систем управління і покращувати загальну ефективність та інноваційність в освітньому секторі. Результати дослідження підтвердили доцільність впровадження інформаційних технологій для вдосконалення систем зворотного зв’язку у закладах вищої освіти. Запропоновані рекомендації сприятимуть покращенню якості освітнього процесу та ефективності стратегічного партнерства у сфері вищої освіти uk_UA
dc.description.abstract The purpose of the study was to substantiate and provide recommendations for improving the educational activities of higher education institutions based on the use of the Microsoft Power Platform. The study used a set of general and special methods of scientific cognition, namely: the method of analysing theoretical aspects and examples of practical use of Microsoft Power Platform for creating management information systems, the descriptive method, and the method of logical presentation of findings. The paper discussed theoretical aspects and examples of practical use of Microsoft Power Platform for creating management information systems. The use of information technologies to improve the interaction between the university administration and students of education has been studied. Attention was focused on solving specific management problems and the difficulties that arise during implementation. The possibilities of using the MS Power App platform to create a convenient and effective communication channel that will facilitate the exchange of ideas and feedback were clarified. The problem of insufficient effectiveness of traditional feedback systems in higher education was analysed and ways to improve performance using modern low-code platforms were proposed. Additionally, the role of strategic partnerships between universities and technology providers was highlighted, demonstrating how collaborative efforts can enhance the implementation of management information systems and contribute to the overall efficiency and innovation within the educational sector. The results of the study confirmed the feasibility of introducing information technologies to improve feedback systems in higher education institutions. The proposed recommendations will contribute to improving the quality of the educational process and the effectiveness of strategic partnerships in higher education uk_UA
dc.language.iso en uk_UA
dc.subject strategic partnership uk_UA
dc.subject feedback systems uk_UA
dc.subject automated control systems uk_UA
dc.subject higher education institutions uk_UA
dc.subject low-code uk_UA
dc.subject Microsoft Power Platform uk_UA
dc.title Social and communication challenges and practical cases of implementation of management information systems in higher education uk_UA
dc.title.alternative Соціальні та комунікаційні проблеми та практичні кейси впровадження інформаційних систем управління у вищій школі uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account