Abstract:
Мета статті – здійснити реконструкцію процесу становлення наукової школи теоретичної та практичної
культурології Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв (НАКККіМ) крізь призму освітньої,
дослідницької та науково-практичної складових. Методологія дослідження полягає у використанні системного
підходу для цілісного висвітлення процесу становлення наукової школи культурології НАКККіМ. Провідними
методами дослідження стали: історичний – для вивчення процесів формування і розвитку наукової
культурологічної школи в контексті загальних інституційних та освітніх процесів; джерелознавчий – для
винайдення, вивчення та аналізу документальних джерел, що демонструють шляхи й етапи формування наукових
шкіл НАКККіМ; герменевтичний – для інтерпретації та розкриття змісту наукового доробку вчених;
теоретичного узагальнення – для підбиття підсумків дослідження. Наукова новизна полягає в тому, що вперше
висвітлено процес становлення та формування наукової школи теоретичної і практичної культурології
НАКККіМ, узагальнено науковий доробок вчених Академії, зусилля яких було спрямовано на розвиток
спеціальності «Культурологія», уточнено поняття «культурологічна наукова школа». Висновки. Здійснений
аналіз діяльності науково-творчого колективу вчених Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв,
що охопив період 2014–2024 рр. з розвитку спеціальності «Культурологія», дав змогу довести, що провадження
освітньої, дослідницької та науково-практичної діяльності дало можливість сформувати наукову школу
теоретичної та практичної культурології НАКККіМ, яка зробила вагомий внесок у розвиток вітчизняної
культурологічної думки шляхом розробки термінологічного апарату теоретичної культурології та розв’язання
актуальних проблем практичної культурології.
Description:
The purpose of this article is to reconstruct the process of formation of the scientific school of theoretical and
practical cultural studies at the National Academy of Culture and Arts Management (NAKKKIM) through the prism of
educational, research, scientific and practical components. The methodology of the study is to use a systematic approach
to comprehensively cover the process of formation of the scientific school of Cultural Studies of the NAKKKIM;
historical – to study the processes of formation and development of the scientific school of cultural studies in the context
of general institutional and educational processes; source study – to find, study and analyse documentary sources that
demonstrate the ways and stages of formation of the scientific schools of the NAKKKIM; hermeneutic – to interpret and
reveal the content of the scientific work of scientists; theoretical generalisation – to summarise the results of the study.
The scientific novelty lies in the fact that, for the first time, the process of formation and development of the scientific
school of theoretical and practical cultural studies of the NAKKKIM is highlighted, the scientific achievements of the
academicians whose efforts were aimed at the development of the speciality of ‘Cultural Studies’ are summarised, and
the concept of the ‘scientific school of Cultural Studies’ is clarified. Conclusions. The analysis of the activities of the scientific and creative team of scientists of the National Academy of Culture and Arts Management for the period 2014
2024 on the development of the speciality ‘Cultural Studies’ has proved that the implementation of educational, research
and scientific and practical activities has allowed the formation of a scientific school of theoretical and practical Cultural
Studies of the NAKKKIM, which has made a significant contribution to the development of national cultural thought by
developing the terminological apparatus of theoretical Cultural Studies and solving topical problems of practical Cultural
Studies.