Abstract:
Метою роботи є розгляд туристичних дестинацій України як домінантних складових матеріальної й
духовної культури; надання пропозицій щодо покращення інфраструктури, маркетингових стратегій у контексті
визначення внутрішнього потенціалу та економічного зростання регіонів у сучасних соціально-культурних
умовах. Методологія дослідження у відповідності з культурологічним дискурсом базується на використанні
специфічних культурологічних підходів і принципів та застосуванні комплексу загально і конкретно наукових
методів. Для аналізу та виявлення причинно-наслідкових зв’язків щодо матеріальної, духовної культури та
культурного туризму України застосовано методи системного аналізу та синтезу. Для аналізу та концептуалізації
понятійно-категоріального апарату використано концептуальний та метод культурологічного дослідження. Для
виявлення відмінностей, систематизації і класифікації складових туристичних дестинацій застосовано
типологічний та порівняльно-типологічний методи. Наукова новизна полягає у розгляді туристичних
дестинацій України як домінантних складових матеріальної й духовної культури та збереження національної
ідентичності в сучасних соціально-культурних умовах; виявленні проблем та протиріч, що перешкоджають
ефективному розвитку туристичних локусів; розробці пропозицій щодо покращення інфраструктури,
маркетингових стратегій та управління в контексті збереження національної ідентичності. Висновки. Туристичні
дестинації України, як домінантні складові матеріальної й духовної культури, мають значний потенціал для
збереження національної ідентичності, розвитку культурного туризму та економічного зростання регіонів. Для
реалізації цього потенціалу необхідний комплексний підхід, який має включати інвестиції в інфраструктуру,
розвиток культурних і природних ресурсів, просування туристичних продуктів та ефективне управління
туристичними потоками. Застосування інноваційних підходів щодо туристичних дестинацій, співпраця між
державними органами, місцевими громадами та приватним сектором сприятиме створенню унікального і
привабливого туристичного досвіду, який відповідатиме потребам і очікуванням туристів з усього світу, матиме
вплив на збереження національної ідентичності та економічного зростання регіонів України у сучасних
соціально-культурних умовах.
Description:
The purpose of the work is to consider the tourist destinations of Ukraine and their features as dominant
components of material and spiritual culture; to provide proposals for improving infrastructure, market strategies in the
context of determining the internal potential and economic growth of regions in modern socio-cultural conditions. The
research methodology in accordance with the cultural discourse is based on the use of specific cultural approaches and
principles and the application of a complex of general and specifically scientific methods. Methods of systematic analysis and synthesis were used to analyse and identify cause-and-effect relationships regarding material, spiritual culture, and
cultural tourism of Ukraine. Conceptual and cultural research methods were used to analyse and conceptualise the
conceptual and categorical apparatus. Typological and comparative-typological methods were used to identify
differences, systematise and classify the components of tourist destinations. The scientific novelty consists in considering
tourist destinations of Ukraine as dominant components of material and spiritual culture and the preservation of national
identity in modern socio-cultural conditions; identification of problems and contradictions that hinder the effective
development of tourist loci; developing proposals for improving infrastructure, marketing strategies and management in
the context of preserving national identity. Conclusions. Tourist destinations of Ukraine, as dominant components of
material and spiritual culture, have significant potential for preserving national identity, developing cultural tourism and
economic growth of regions. Realising this potential requires a comprehensive approach, which should include investment
in infrastructure, development of cultural and natural resources, promotion of tourism products and effective management
of tourist flows. The application of innovative approaches to tourist destinations, cooperation between state bodies, local
communities and the private sector will contribute to the creation of a unique and attractive tourist experience that will
meet the needs and expectations of tourists from all over the world, will have an impact on the preservation of national
identity and economic growth of the regions of Ukraine in modern social and cultural conditions.