Короткий опис(реферат):
Мета статті – дослідити сучасні тенденції та перспективи розвитку культурних і креативних індустрій у
закладах вищої освіти України, а також роль цих індустрій у формуванні нових підходів до навчання, розвитку
інновацій та стимулюванні творчого потенціалу студентів. Методологія дослідження передбачає застосування
діалектичного принципу пізнання, системного підходу, а також загальнонаукових та міждисциплінарних
методів: аналітичного, порівняльного, семантичного, синтетичного, що дає змогу провести аналіз сучасного
стану, окреслити ключові тенденції та визначити перспективи розвитку. Наукова новизна полягає в системному
узагальненні розвитку культурних і креативних індустрій у закладах вищої освіти, а також в аналізі потенціалу
цих індустрій для формування нових підходів до професійної підготовки студентів, включаючи інтеграцію
творчих практик та інноваційних технологій в освітні програми. Висновки. Аналіз сучасних тенденцій і
перспектив розвитку культурних і креативних індустрій у закладах вищої освіти України дозволив виявити кілька
ключових аспектів: інтеграція культурних і креативних індустрій у навчальний процес є важливим елементом
інноваційної освіти; активне використання креативних індустрій сприяє формуванню нових форм культурної та
економічної діяльності на базі закладів вищої освіти; поєднання мистецтва, технологій і бізнесу в межах
освітнього середовища забезпечує створення креативного потенціалу особистості та сприяє розвитку
інноваційних підходів у суспільстві.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to investigate current trends and prospects for the development of cultural and
creative industries in higher education institutions of Ukraine, as well as the role of these industries in the formation of
new approaches to learning, the development of innovations and the stimulation of students' creative potential. The
research methodology involves the application of the dialectical principle of cognition, a systemic approach, as well as
general scientific and interdisciplinary methods: analytical, comparative, semantic, synthetic, which allows for an analysis
of the current state, to outline key trends and determine development prospects. The scientific novelty lies in the
systematic generalisation of the development of cultural and creative industries in higher education in Ukraine, as well as
in the analysis of the potential of these industries for the formation of new approaches to the professional training of
students, including the integration of creative practices and innovative technologies into educational programmes.
Conclusions. Analysis of current trends and prospects for the development of cultural and creative industries in higher
education institutions of Ukraine has revealed several key aspects: the integration of cultural and creative industries into
the educational process is an important element of innovative education; the active use of creative industries contributes
to the formation of new forms of cultural and economic activity on the basis of higher education institutions; the
combination of art, technology and business within the educational environment ensures the creation of the creative
potential of the individual and contributes to the development of innovative approaches in society.