Abstract:
Мета статті – концептуалізувати телевізійне dance show як ефективний інструментарій танцювальної
індустрії першої чверті ХХІ ст. Методологія дослідження. Застосовано міждисциплінарний підхід, у межах
якого комплекс методів дослідження становлять метод аналізу та синтезу, аналогії і порівняння, метод
типологічного та структурно-функціонального аналізу, компаративний метод, системний метод та ін. Наукова
новизна. Досліджено телевізійне dance show як потужний інструмент танцювальної індустрії 2000-х – початку
2020-х рр.; розглянуто особливості телевізійного танцювального реаліті-шоу та виявлено його комунікаційну
стратегію; проаналізовано популярні формати танцювальних реаліті-шоу змагального характеру (Dancing with
the Stars та So, You Think You Can Dance). Висновки. Телевізійне dance show у перші десятиліття ХХІ ст. стало
одним із найбільш популярних способів розваги в різних країнах світу, що призвело до зростання попиту на нові
танцювальні напрями й стилі, а також зумовило вдосконалення технологій і танцювальних технік. Комунікаційна
стратегія пробудження емоційного резонансу аудиторії танцювального реаліті-шоу полягає в зміщенні уваги
глядача з безпосередньо танцювальної практики (від тренувань до виступу) на емоційну складову процесу. На
сучасному етапі розвитку суспільства телевізійні dance show є одним із найбільш ефективних інструментів
танцювальної індустрії, сприяючи: популяризації візуального танцювального контенту; поширенню ревалентної
інформації як для теоретиків, так і для практиків танцю; розвитку мережі танцювальних студій та шкіл танцю
різних стилів; ознайомленню широкої аудиторії з провідними представниками танцювальної індустрії
національного рівня; наданню безпрецедентних можливостей для професійної реалізації молодих танцюристів
та ін.
Description:
Тhe purpose of the article is to conceptualise the television dance show as an effective toolkit of the dance
industry of early 21st century. Research methodology. An interdisciplinary approach is applied, within which the set of
research methods includes the method of analysis and synthesis, analogy and comparison, the method of typological and
structural-functional analysis, the comparative method, the system method. Scientific novelty. The television dance show
was studied as a powerful tool of the dance industry of the 2000s – early 2020s; the peculiarities of the television dance
reality show are considered and its communication strategy is revealed; analysed the existing formats of dance reality
shows of a competitive nature ("Dancing with the Stars" and "So, You Think You Can Dance"). Conclusions. Television
dance show in the first decades of the 21st century has become one of the most popular ways of entertainment in different
countries of the world, which has led to an increase in demand for new dance directions and styles, as well as the
improvement of technologies and dance techniques. The communication strategy for awakening the emotional resonance
of the audience of a dance reality show consists in switching the viewer's attention from the direct dance practice (from
training to the performance) to the emotional component of the process. At the current stage of society's development,
television dance shows are one of the most effective tool of the dance industry, contributing to: popularisation of visual
dance content; dissemination of relevant information for both theoreticians and practitioners of dance; development of a
network of dance studios and dance schools of various styles; familiarisation of a wide audience with leading
representatives of the dance industry at the national level; provision of unprecedented opportunities for professional
realisation of young dancers.