Abstract:
Мета роботи. У статті охарактеризовано жанрові орієнтири музики Богдана Антківа – увертюру,
інструментальну п’єсу, хорову мініатюру. Визначено стильові ознаки творів, написаних автором, – український
та європейський музичний академізм, фольклоризм, сучасна масова музика. Проаналізовано музичну та
театральну творчість, що є невід’ємними й неподільними складовими мистецьких проєктів Богдана Антківа.
Також окреслено значення його діяльності в системі української національної музичної культури. Методологія
дослідження містить музикознавчий, аналітичний та теоретичний методи, які надають можливість з’ясувати
жанрові пріоритети музично-театральної творчості Богдана Антківа. Наукова новизна роботи полягає в тому, що
в ній вперше прослідковано риси індивідуального композиторського стилю та їх вияв у жанровому спектрі творчої
спадщини митця. Здійснено аналіз музики до вистав у Тернопільському музично-драматичному театрі імені
Т. Г. Шевченка (1948–1963), висвітлено його найвагоміші твори. Висновки. Композиторська творчість Б. Антківа
найяскравіше розкрилася в площині театральної музики, де митцеві вдалося розширити стильову палітру,
передати оригінальну авторську естетику в контексті масової та естрадної музики. Богдан Антків увійшов у
музично-театральне мистецтво Галичини як людина надзвичайного творчого потенціалу, життя якої було
подвижництвом у багатьох сферах мистецької діяльності. Його композиторські твори стали частиною сценічного
оформлення, які вдало підкреслювали емоційний вплив, драматургію твору та атмосферу вистави.
Description:
The purpose of the work is to describe the genre landmarks of Bohdan Antkiv's music – overture, instrumental
piece, choral miniature. The stylistic features of the compositions written by the author are identified – Ukrainian and
European musical academicism, folklore, and contemporary mass music. The author analyses the musical and theatrical
works that are integral and indivisible components of Bohdan Antkiv's artistic projects. The article also outlines the
significance of his work in the system of Ukrainian national musical culture. The research methodology includes
musicological, analytical and theoretical methods that make it possible to clarify the genre priorities of Bohdan Antkiv's
musical and theatrical works. The scientific novelty of the work lies in the fact that it is the first to trace the features of
an individual composer's style and their manifestation in the genre spectrum of the artist's creative heritage. The music
for performances at the Ternopil Taras Shevchenko Music and Drama Theatre (1948–1963) is analysed, and his most
important works are highlighted. Conclusions. Bohdan Antkiv's compositional creativity was most vividly revealed in
the field of theatre music, where the artist managed to expand his stylistic palette and convey his original author's
aesthetics in the context of mass and pop music. Bohdan Antkiv entered the musical and theatrical art of Galicia as a person of extraordinary creative potential, whose life was a feat of asceticism in many areas of artistic activity. His
compositions became part of the stage design, which successfully emphasised the emotional impact, drama and
atmosphere of the performance.