Abstract:
Мета дослідження – проаналізувати творчість композиторів, авторів хорових піснеспівів для
богослужбового вжитку й концертного виконання в протестантських церквах баптистської деномінації Київщини
кінця ХХ – першої чверті ХХІ століття. Методологія дослідження передбачала застосування низки методів, серед
яких біографічний, персонологічний, історико-культурний, музично-аналітичний, емпіричний, які дозволили
створити цілісну панораму розвитку баптистської музичної традиції Київщини періоду Незалежності. Наукова
новизна дослідження полягає у систематизації інформації про творчу діяльність протестантських композиторів
київського регіону; введення до наукового обігу корпусу українських духовних хорових творів, що репрезентують
богослужбову та концертну практику баптистської церкви. Висновки. Композиторська творчість в протестантських
церквах Київщини у часи СРСР була аматорською. Професійний етап розвитку оригінальної української баптистської
музики розпочався в 1990-х роках. Першою композиторкою з професійною освітою стала Світлана Острова, яка
заклала підвалини професійної композиторської творчості баптистської церкви в Україні та виростила плеяду
церковних композиторів. Творчий доробок Івана Мілєєва, Павла Сидька, Сергія Хащука, Володимира Хлисти, Віталія
Григора демонструє як тяглість конфесійних музичних традицій баптистської церкви, так і оновлення стилістики й
композиторської техніки в сучасній хоровій протестантській композиторській творчості.
Description:
The purpose of the research is to analyse the work of composers, authors of choral chants for liturgical use and
concert performance in Protestant churches of the Baptist denomination of the Kyiv region at the end of the 20th – early
21st century. The research methodology involved the use of a number of methods, including biographical,
personological, historical-cultural, musical-analytical, empirical, which made it possible to create a holistic panorama of
the development of the Baptist musical tradition of the Kyiv region during the Independence period. The scientific
novelty of the study is the systematisation of information about the creative activities of Protestant composers in the Kyiv
region; introduction to the scientific circulation of the corps of Ukrainian spiritual choral works representing the liturgical
and concert practice of the Baptist Church. Conclusions. Composer's creativity in the Protestant churches of the Kyiv
region during the USSR was amateur. The professional stage of development of the original Ukrainian Baptist music
began in the 1990s. The first composer with a professional education was Svstlana Ostrova, who laid the foundations of
professional composer creativity of the Baptist Church in Ukraine and raised a galaxy of church composers. The creative
achievements of Ivan Milieiev, Pavlo Sydko, Sergiy Khashchuk, Volodymyr Khlysta, Vitaly Hryhor demonstrate both
the continuity of the confessional musical traditions of the Baptist church, and the renewal of style and composer
technique in modern choral Protestant composer's work.