Abstract:
Мета статті – дослідити ілюзіонізм як специфічну мистецьку практику в контексті медійних
трансформацій сучасних креативних індустрій, визначити його роль у креативній економіці, механізми взаємодії
з аудиторією та перспективи інтеграції в сучасні мультимедійні формати. Методологія дослідження спирається
на міждисциплінарний підхід, поєднуючи методи культурологічного, мистецтвознавчого та соціологічного
аналізу. Використовано також методи порівняльного аналізу – для дослідження історичних і сучасних форм
ілюзіонізму; контент-аналізу – для вивчення медіарепрезентації ілюзіонізму в креативних індустріях.
У поєднанні з методами синтетичного, історичного аналізу комплексно розглянуто означену проблематику та
отримано достовірні результати дослідження. Наукова новизна полягає в тому, що уперше ілюзіонізм
розглянуто як повноцінний елемент сучасних креативних індустрій, що впливає на розвиток інтерактивних медіа,
цифрових перформансів і культурного підприємництва. Дослідження визначає нові способи адаптації ілюзійних
практик у цифровому середовищі та аналізує їхній вплив на аудіовізуальну культуру. Висновки. Ілюзіонізм
у ХХІ столітті є не просто мистецтвом обману чи удаваності, а являє собою багатогранну сферу, що інтегрується
в сучасні креативні індустрії, трансформуючи спосіб взаємодії людини з візуальною культурою. На сучасному
етапі, опосередковуючись численними цифровими технологіями, він продовжує еволюціонувати, знаходячи нові
способи застосування в розвагах, технологіях та соціальному житті. Подальший розвиток ілюзіонізму пов’язуємо
як з інноваційними технологіями, так і з новими форматами взаємодії з глядачем, що робить його однією з
найбільш перспективних галузей сучасних креативних індустрій.
Description:
The purpose of the present article is to explore the specific artistic practice of illusionism in the context of
contemporary media transformations within the creative industries. In addition, the role of illusionism in the creative
economy will be defined, and the mechanisms of interaction with the audience will be analysed. Finally, the prospects for
integration into modern multimedia formats will be outlined. The research methodology is founded upon an
interdisciplinary approach, integrating methodologies from cultural, art historical and sociological analysis. The
comparative analysis is utilised to examine historical and contemporary manifestations of illusionism; while content
analysis is employed to investigate the media portrayal of illusionism within creative industries. Through the
amalgamation of synthetic and historical analysis, this methodology facilitates a comprehensive examination of the
aforementioned issues and ensures the attainment of reliable research outcomes. The scientific novelty of this study lies
in its consideration of illusionism as a full-fledged element of modern creative industries, with implications for the
development of interactive media, digital performances and cultural entrepreneurship. The study identifies new ways of
adapting illusionary practices in the digital environment and analyses their impact on audiovisual culture. Conclusions.
The study concludes that in the 21st century, illusionism is not merely the art of deception or pretence, but is a multifaceted
field that is integrated into modern creative industries, transforming the manner in which people interact with visual
culture. At the present stage, mediated by numerous and digital technologies, it continues to evolve, finding new
applications in entertainment, technology and social life. The ongoing development of illusionism is closely linked to the emergence of innovative technologies and novel formats for interacting with viewers, positioning it as one of the most
promising branches of modern creative industries.