Короткий опис(реферат):
Мета статті – виявити та охарактеризувати специфічні прояви функціонування музичної та аудіовізуальної
індустрій як простору цифрової інклюзії щодо надання інтернет-користувачам можливостей для виробництва та
споживання культурного продукту. Методологія дослідження ґрунтується на застосуванні методів аналізу і синтезу,
контент-аналізу, структурно-функціонального та узагальнення. Наукова новизна полягає в тому, що вперше
типологізовано цифровий інструментарій, що використовують культурні та креативні індустрії відповідно до
специфіки видів діяльності (аудіовізуальна творчість, туристична індустрія, спортивна індустрія, перформативні
індустрії, індустрія культурної спадщини, видавнича індустрія, індустрія візуальних мистецтв); наголошено на потребі
прийняття культурними і креативними індустріями стратегії мобільних культурних практик, що ґрунтується на
цифровій інклюзії, яка: 1) визнає рівень доступу їхньої спільноти до пристроїв та підключення до інтернету;
2) підтримує потенційних реципієнтів у початковому та постійному використанні технологій. Висновки.
Акцентовано, що значний обсяг аудіовізуального та музичного контенту певною мірою є своєрідним проявом
цифрової інклюзії. Станом на початок 2020-х рр. значна частина контенту кіноіндустрії створюється з
урахуванням інклюзивності як основного фокусу з погляду виробництва, творчого процесу, що формується на
основі різноманітного досвіду та поглядів, і поширення, отже, цифрова інклюзія розглядається як частина
корпоративної культури. Підсумовано, що цифрова інклюзія в аудіовізуальній та музичній індустрії реалізується
в
напрямі надання розширеного цифрового доступу до продукту з використанням стримінгових та
файлообмінних сервісів, онлайн-кінотеатрів, онлайн-магазинів та баз даних. Онлайн-платформи як універсальне
місце спільного виробництва контенту активізує перетворення ролі користувачів з пасивних споживачів
аудіовізуального та музичного продукту на активних користувачів культурними послугами.
Суть розробки, основні результати:
Тhe purpose of the article is to identify and characterise specific manifestations of the functioning of the music
and audiovisual industries as a space of digital inclusion from the point of view of providing Internet users with
opportunities for the production and consumption of a cultural product. The research methodology is based on the
application of methods of analysis and synthesis, content analysis, structural-functional and generalisation. The scientific
novelty lies in the fact that for the first time the digital tools used by cultural and creative industries are typified according
to the specifics of the types of activities (audiovisual creativity, tourism industry, sports industry, performative industries,
cultural heritage industry, publishing industry, visual arts industry); the need for cultural and creative industries to adopt
a strategy of mobile cultural practices based on digital inclusion is emphasised, which: 1) recognises the level of access
of their community to devices and Internet connectivity; 2) supports potential recipients in the initial and ongoing use of
technologies. Conclusions. It is emphasised that a significant amount of audiovisual and musical content is to some extent
a kind of manifestation of digital inclusion. As of the beginning of the 2020s, a significant part of the film industry content
is created with inclusivity as the main focus in terms of production, creative process, which is formed on the basis of
diverse experiences and views, and distribution, thus digital inclusion is considered as part of corporate culture. It is
summarised that digital inclusion in the audiovisual and music industry is implemented in the direction of providing
expanded digital access to the product using streaming and file-sharing services, online cinemas, online stores and
databases. Online platforms as a universal place for co-production of content activates the transformation of the role of
users from passive consumers of audiovisual and musical products to active users of cultural services.