Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

Віртуальні практики створення виконавських образів в естрадному мистецтві

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Бондарчук, Сергій Володимирович
dc.date.accessioned 2025-07-30T12:51:16Z
dc.date.available 2025-07-30T12:51:16Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation Бондарчук С. В. Віртуальні практики створення виконавських образів в естрадному мистецтві. // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв : наук. журнал. 2025. № 1. С. 361–364. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/6111
dc.description The purpose of the article is to investigate the specificities of the representation of pop singers’ performing images of in virtual practices of musical art. The research methodology is based on an interdisciplinary approach, given the tangibility of the topic to the problems of musicology, performative studios and digital technologies. The methodology includes musicological analysis, comparative method, discursive and content analysis. The scientific novelty of the research results lies in the extension of the typology of components of the performing image in pop art and the first study of virtual practices of modelling performing images of digital avatars of real artists, AI-generated performers and virtual idols, which was carried out for the first time. Conclusions. The study of the peculiarities of the representation of pop singers’ performance images in virtual practices of musical art outlines the need to expand the typology of components of the performance image, including musical, technical, interpretive, visual, aesthetic, psychological and socio-cultural components. Given the high dynamics of transformations in the digital environment and creative industries, we can observe the emergence of new representational strategies of pop art in the virtual environment, which correlates with the modelling of new types of performing images – digital avatars of real artists, AI-generated performers and virtual idols. The analysis of the components of such performing images on the empirical examples of the works of Hatsune Miku, FN Meka and the band AВВA reveals significant differences in the formation of virtual performing images. Compared to their historical predecessors (television and stage), the mechanisms of building virtual images of AI-generated performers and virtual idols exclude the presence of a psychological aspect, outline modifications of the communication component and significant transformations in the representation of musical, technical, interpretive, visual, aesthetic and socio-cultural components. uk_UA
dc.description.abstract Мета статті – дослідити особливості репрезентації виконавських образів естрадних співаків у віртуальних практиках музичного мистецтва. Методологія дослідження спирається на міждисциплінарний підхід з огляду на дотичніть заявленої теми до проблем музикознавства, перформативних студіїй та цифрових технологій. Методологія включає музикознавчий аналіз, компаративний метод, дискурсивний та контент-аналіз. Наукова новизна результатів дослідження полягає у розширенні типології складників виконавського образу в естрадному мистецтві та дослідженні віртуальних практик моделювання виконавських образів цифрових аватарів реальних артистів, AI-генерованих виконавців та віртуальних айдолів, що було здійснено вперше. Висновки. Дослідження особливостей репрезентації виконавських образів естрадних співаків у віртуальних практиках музичного мистецтва окреслює необхідність розширення типології складників виконавського образу, що включають музичний, технічний, інтерпретаційний, візуальний, естетичний, психологічний та соціокультурний компоненти. З огляду на високу динаміку трансформацій цифрового середовища і креативних індустрій, спостерігаємо появу у віртуальному середовищі нових репрезентаційних стратегій естрадного мистецтва, що корелюється з моделюванням виконавських образів нового типу – цифрових аватарів реальних артистів, AI-генерованих виконавців та віртуальних айдолів. Аналіз компонентів таких виконавських образів на емпіричних прикладах творчості Hatsune Miku, FN Meka та гурту АВВА, виявляє суттєві відмінності у формуванні віртуальних виконавських образів. Порівняно з їх історичними попередниками (телевізійними та сценічними), механізми побудови віртуальних образів AI-генерованих виконавців та віртуальних айдолів виключають наявність психологічного аспекту, окреслюють модифікації комунікативного компоненту та значні трансформації у репрезентації музичного, технічного, інтерпретаційного, візуального, естетичного та соціокультурного складників. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject виконавський образ uk_UA
dc.subject естрадне мистецтво uk_UA
dc.subject креативні індустрії uk_UA
dc.subject цифрові технології uk_UA
dc.subject віртуальний айдол uk_UA
dc.subject цифровий аватар uk_UA
dc.subject AI-генерований виконавець uk_UA
dc.title Віртуальні практики створення виконавських образів в естрадному мистецтві uk_UA
dc.title.alternative Virtual Practices of Creating Performing Images in Pop Music Art uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу