Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Пискун, Андрій Олександрович
dc.date.accessioned 2025-07-30T13:08:50Z
dc.date.available 2025-07-30T13:08:50Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation Пискун А. О. Мінімоноопера в музичному театрі ХХІ століття. // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв : наук. журнал. 2025. № 1. С. 376–379. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/6114
dc.description The purpose of the article is to analyse the specifics of the mini-monoopera as an innovative phenomenon of the musical theatre of the 21st century in the context of the synthesis of arts and aesthetics of “opera aperta”. The research methodology is based on musicological, semiotic, cognitive-communicative, hermeneutical methods and methodological approaches. The scientific novelty of the study, based on the results of the analysis of the specifics of the experimental forms of stage expressiveness of the mini-monoopera, is to identify the trends of multimodality, interpretive multiplicity and audience involvement as a co-author of meanings, which emphasises the presence of the principles of postdramatic theatre and the aesthetics of “opera aperta”. Conclusions. The generalisation of the research findings demonstrates the relevance of the mini-monoopera in the context of post-dramatic art, which appears as a synthetic chamber form that combines experimental research with intimacy of expression, focusing on the inner world of the character, his emotions, philosophical reflections and personalised experience of the audience. The appeal to the post-dramatic approach is manifested in the rejection of a linear plot, the emphasis on proceduralism, and the merging of the roles of performer, narrator and interpreter. The use of multimedia, artistic multimodality, flexible compositional and performance strategies (including aleatoric elements and multiple interpretations) contribute to the formation of a so-called “open” musical structure that corresponds to the concept of “opera aperta”. The analysed work by Lyudmyla Samodayeva “Borges and Me” demonstrates the main features of a contemporary mini-monoopera, which in the context of the musical theatre of the 21st century appears not only as a genre experiment, but also as a composition that appeals to the rethinking of the operatic tradition in the context of contemporary culture and art. uk_UA
dc.description.abstract Мета статті. У статті здійснено аналіз специфіки мінімоноопери як інноваційного феномену музичного театру ХХІ століття в контексті синтезу мистецтв та естетики «відкритої опери». Методологія дослідження спирається на музикознавчий, семіотичний, когнітивно-комунікативний, герменевтичний методи та методологічні підходи. Наукова новизна проведеного дослідження специфіки експериментальних форм сценічної виразності мінімоноопери полягає у виявленні тенденцій мультимодальності, інтерпретаційної множинності та залучення аудиторії як співавтора смислів, що підкреслює наявність принципів постдраматичного театру та естетики «відкритої опери». Висновки. Узагальнення отриманих результатів дослідження засвідчує актуальність мінімоноопери у контексті постдраматичного мистецтва, що постає як синтетична камерна форма, яка поєднує експериментальні пошуки з інтимністю висловлювання, зосереджуючи увагу на внутрішньому світі персонажа, його емоціях, філософських рефлексіях та персоналізованому досвіді аудиторії. Звернення до постдраматичного підходу виявляється у відмові від лінійного сюжету, акценті на процесуальності, злитті ролей виконавця, оповідача та інтерпретатора. Застосування мультимедійних засобів, артистичної мультимодальності, гнучких композиторських і виконавських стратегій (включаючи алеаторичні елементи та множинність інтерпретації) сприяють формуванню т.зв. «відкритої» музичної структури, що відповідає концепції «opera aperta». Проаналізований твір Людмили Самодаєвої «Борхес і я» демонструє основні риси сучасної мінімоноопери, яка в контексті музичного театру ХХІ століття постає не лише як жанровий експеримент, а як композиція, що апелює до переосмислення оперної традиції в умовах сучасної культури і мистецтва. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject музичний театр uk_UA
dc.subject опера uk_UA
dc.subject «відкрита опера» uk_UA
dc.subject сценічний простір uk_UA
dc.subject синтез мистецтв uk_UA
dc.subject постдраматичний театр uk_UA
dc.subject мінімоноопера uk_UA
dc.title Мінімоноопера в музичному театрі ХХІ століття uk_UA
dc.title.alternative Mini-Monoopera in The Musical Theatre of The 21st Century uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу