Короткий опис(реферат):
Мета статті висвітлити актуальні проблеми сучасного соціуму який являє собою поєднання глобальної інформації та комунікації з потоковим сегментуванням споживачів, в тому числі сфери туристських послуг. Методи дослідження. Для досягнення мети були використанні аналітичний, історичний, соціологічний, та метод теоритичного узагальнення. Наукова новизна дослідження полягає співвідношення культурологічного аспекту віртуального туризму
з співвідношення між культурними та віртуальними видами туризму. Висновки. Враховуючи викладене можна зробити висновок що сучасний соціум являє собою поєднання глобальної інформації та комунікації з потоковим сегментуванням споживачів, в тому числі сфери туристських послуг. На диверсифікацію індивідів, їх проблем і
очікувань туризм відповідає зустрічною диверсифікацією - особливі території і специфічні пам'ятки з обмеженим доступом, нетипові види транспорту, ризиковані розваги, індивідуальні маршрути.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to highlight the pressing problems of modern society, which is a combination of global information and communication with the stream segmentation of consumers, including tourism services. Methodology. To achieve the goal, the analytical, historical, sociological, and theoretical generalization methods were used. The scientific novelty of the study is the ratio of the cultural aspect of virtual tourism from the relationship between cultural and virtual
types of tourism. Conclusions. Thus, geographical, national, political borders are weakening, the Internet makes it possible to communicate and build social networks and communities not only on territorial-national, linguistic, socio-economic principles but also based on common goals, interests, opportunities and means of expression. This becomes an essential aspect of developing a theoretical foundation for a new vision for the development of international tourism, taking into account the real socio-cultural diversity of the world. And its kind, as a cultural one, facilitating the assimilation of different norms and values
of social experience by man, is one of the mechanisms of forming social identity through interpersonal connections, cognition, and creative search. To sum up, we can conclude that modern society is a combination of global information and communication with the stream segmentation of consumers, including tourism services. Tourism responds to the diversification of individuals, their problems, and expectations by counter diversification - particular territories and specific
monuments with limited access, atypical modes of transport, risky entertainment, and individual routes.