Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Дичковський, Степан Іванович
dc.date.accessioned 2020-05-13T07:49:48Z
dc.date.available 2020-05-13T07:49:48Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Дичковський, С. І. Інкорпорація віртуальних практик в систему віртуального туризму // Культура і сучасність. 2019. № 2. С. 16-24. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/xmlui/handle/123456789/730
dc.description The purpose of the article is to highlight the pressing problems of modern society, which is a combination of global information and communication with the stream segmentation of consumers, including tourism services. Methodology. To achieve the goal, the analytical, historical, sociological, and theoretical generalization methods were used. The scientific novelty of the study is the ratio of the cultural aspect of virtual tourism from the relationship between cultural and virtual types of tourism. Conclusions. Thus, geographical, national, political borders are weakening, the Internet makes it possible to communicate and build social networks and communities not only on territorial-national, linguistic, socio-economic principles but also based on common goals, interests, opportunities and means of expression. This becomes an essential aspect of developing a theoretical foundation for a new vision for the development of international tourism, taking into account the real socio-cultural diversity of the world. And its kind, as a cultural one, facilitating the assimilation of different norms and values of social experience by man, is one of the mechanisms of forming social identity through interpersonal connections, cognition, and creative search. To sum up, we can conclude that modern society is a combination of global information and communication with the stream segmentation of consumers, including tourism services. Tourism responds to the diversification of individuals, their problems, and expectations by counter diversification - particular territories and specific monuments with limited access, atypical modes of transport, risky entertainment, and individual routes. uk_UA
dc.description.abstract Мета статті висвітлити актуальні проблеми сучасного соціуму який являє собою поєднання глобальної інформації та комунікації з потоковим сегментуванням споживачів, в тому числі сфери туристських послуг. Методи дослідження. Для досягнення мети були використанні аналітичний, історичний, соціологічний, та метод теоритичного узагальнення. Наукова новизна дослідження полягає співвідношення культурологічного аспекту віртуального туризму з співвідношення між культурними та віртуальними видами туризму. Висновки. Враховуючи викладене можна зробити висновок що сучасний соціум являє собою поєднання глобальної інформації та комунікації з потоковим сегментуванням споживачів, в тому числі сфери туристських послуг. На диверсифікацію індивідів, їх проблем і очікувань туризм відповідає зустрічною диверсифікацією - особливі території і специфічні пам'ятки з обмеженим доступом, нетипові види транспорту, ризиковані розваги, індивідуальні маршрути. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject туристичні послуги uk_UA
dc.subject віртуальні практики uk_UA
dc.subject віртуальний туризм uk_UA
dc.subject туристичний продукт uk_UA
dc.subject інформаційний простір uk_UA
dc.title ІНКОРПОРАЦІЯ ВІРТУАЛЬНИХ ПРАКТИК В СИСТЕМУ ВІРТУАЛЬНОГО ТУРИЗМУ uk_UA
dc.title.alternative Incorporation of visual practices into a virtual tourism system uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу