Короткий опис(реферат):
The purpose of the present article is to define the peculiarities of applying the socio-communicative technologies in the formation of positive image of a higher education institution. The methodology of the research is based on the general scientific and special methods of cognition such us analysis, synthesis, logical method, monitoring and the method of visualization of the research results.
Мета дослідження. Визначити особливості використання соціокомунікаційних технологій при формуванні позитивного іміджу закладу вищої освіти. Методологія дослідження базується на застосуванні загальнонаукових та спеціальних методів пізнання, зокрема аналізу, синтезу, логічного методу, моніторингу та методу візуалізації результатів дослідження.
Суть розробки, основні результати:
The author determines that in the process of developing a unique, emotionally-colored image of an institution of higher education in the consciousness of its target audience, it is necessary to take into account certain peculiarities of using socio-communicational technologies such as the coverage of scientific activity of teachers and students of the HEI, operational updating and provision of information on general issues about
educational activity, development and support of social activity of the institution, the opportunity to present a visual demonstration of teacher’s pedagogical abilities, advertising and increasing the popularity of the HEI, forming a positive attitude towards the organization of educational process/
Визначено, що при створенні унікального, емоційно-забарвленого образу закладу вищої освіти в свідомості своєї цільової аудиторії необхідно враховувати певні особливості використання соціокомунікаційних технологій, а саме: висвітлення інформації про наукову діяльність викладачів та студентів ЗВО, оперативне оновлення та надання інформації щодо загальних питань з освітньої діяльності, створення та підтримка соціальної активності закладу, можливість представлення наочного демонстрування педагогічних здібностей викладача, рекламування та підвищення популярності ЗВО, формування позитивного відношення студентів до
організації навчання.