Abstract:
Мета статті полягає у висвітленні основних мистецько-педагогічних принципів діяльності М. Бровченко як фундатора Ніжинської вокальної школи. Методологія дослідження базується на міждисциплінарному
підході, що дозволяє використовувати надбання таких наук як історія, мистецтвознавство, педагогіка та ін.
Було використано ряд наукових методів, а саме: біографічний метод дозволив розкрити творчий шлях М. Бровченко як вокаліста; за допомогою історичного методу розкрито соціально-культурні умови розвитку М. Бровченко та її вклад в розвиток вітчизняної музичного мистецтва; метод аналізу застосовано для виокремлення
основних принципів вокальної школи М. Бровченко. Наукова новизна статті полягає в поглибленому аналізі
основних принципів вокальної школи М. Бровченко та її діяльність в Ніжинському державному педагогічному
інституті імені М. Гоголя. На підставі архівних матеріалів та сімейного архіву доньки М. Бровченко у науковий
обіг вперше введено невідомі факти з біографії митця. Висновки. М. Бровченко - одна з найяскравіших постатей Ніжинської вокальної школи, яка втілювала в собі професійні виконавські якості та педагогічні засади виховання майбутніх вокалістів. До основних принципів її вокальної педагогічної діяльності належать:
відкритість та евристичний характер, індивідуалізм, системність та послідовність, фонетичний метод, принцип
єдності вокально-технічного і музично-художнього розвитку студентів, кантиленний спів, вокальне дихання,
метод навчання «зголосу».
Description:
Purpose of Research. The purpose of the article is to highlight the main artistic and pedagogical principles of
M. Brovchenko's activity as the founder of the Nizhyn Vocal School. Methodology. The methodology of the research is based on interdisciplinary approaches, which allows using the knowledge of such sciences as History, Art history, Pedagogy, etc. The author uses the following scientific methods: the biographical method ( to allow to highlight the creative way of M. Brovchenko as a vocalist); a historical method (to study the socio-cultural conditions of M.
Brovchenko‘s development and her contribution to the development of the national musical art); an analysis (to distin -
guish the basic principles of M. Brovchenko‘s vocal school). Scientific Novelty. The scientific novelty of the article is
in-depth analysis of the basic principles of vocal school M. Brovchenko and its activities in the Nizhyn State Pedagogical Institute after M. Gogol. On the basis of archival materials and a family archive of the daughter of M. Brovchenko,
the author has introduced unknown facts from the artist's biography. Conclusions. M. Brovchenko was one of the most
outstanding figures of the Nizhyn vocal school, which embodied the professional performing qualities and pedagogical
principles of education of future vocalists. The main principles of her vocal pedagogical activity are openness and heuristic character, individualism, systemicity and consistency, phonetic method, the principle of unity of vocal-technical
and musical-artistic development of students, cantiling singing, vocal breathing, the method of teaching "from the
voice".