Короткий опис(реферат):
В дисертації аналізується малодосліджена у вітчизняній та світовій науці проблема. Уперше розглянуто особливості празької композиторської школи в українській музичній культурі. У відповідності з джерелознавчими та історико-культурними науковими матеріалами висвітлено активний характер творчих контактів музичних кіл Праги у площині розвитку слов’янських культур. Проаналізовано методологічні позиції представників празької композиторської школи (Л. Яначека, В. Новака, Й. Сука, Й. Ферстера, О. Недбала). Охарактеризовано вплив викладачів Празької консерваторії на становлення творчої майстерності українських композиторів (В. Барвінського, Н. Нижанківського, М. Колесси, Р. Сімовича, З. Лиська, С. Туркевич-Лісовської). Визначаються модерністські тенденції творчості празького періоду зазначених українських композиторів.
Суть розробки, основні результати:
The problem which is poorly investigated in the domestic and world science is examined in the dissertation. Features of the Prague composer’s school in the Ukrainian musical culture are considered for the first time. According to original sources and historical-cultural scientific materials the active character of creative contacts of musical circles of Prague in the context of development of slavic cultures is covered. The methodological positions of the representatives of Prague composer’s school (L. Yanachek, V. Novak, Y. Suk, Y. Ferster, O. Nedbal) are analysed. The influence of the teachers of the Prague conservatory on the development of creative skill of the Ukrainian composers (V. Barvinsky, V. Nizhankivsky, M. Kolessa, R. Simovich, Z. Lyssjko, S. Turkevich-Lysovsjka) is characterized. The modern tendency of creativity of the Prague period of the specified Ukrainian composers are defined.