Abstract:
В дисертації виведено теоретичне і практичне обґрунтування національно-вербального підходу до вивчення музичної творчості. Сутність національно-вербального підходу полягає в аналізі феноменів музичного мистецтва з погляду впливу на них національної специфіки рідної мови композитора, виконавця і слухача. Даний вплив визначається як національно-вербальний фактор музичної творчості.
У дослідженні розкрито роль і значення вербальної парадигми музичного мистецтва, детально розглянуто історію становлення й розвитку національного аспекту вербально-музичної компаративістики. Проаналізовано особливості впливу національної вербальної мови на музичне мислення й творчість у різних галузях музичного мистецтва, обґрунтовано методи застосування національно-вербального підходу до вивчення феноменів музичного мистецтва. Здійснено практичне застосування національно-вербального підходу на прикладі аналізу артикуляції в клавірній музиці XVIII ст. і розгляду різних традицій її інтерпретації.
Description:
The thesis presents theoretical and practical grounds of the national-verbal approach to music studies. Under this approach the phenomenae of the music art are considered as being influenced by the national specifics of the composer’s, performer’s and listener’s mother tongue. This influence is defined as the national-verbal factor of musical creativity.
The paper reveals the role and the significance of the verbal paradigm of the music art, traces in details the genesis and the evolution of the national aspect of the comparative language-music studies. The national verbal language influences musical thinking and creativity in a lot of ways. The specifics of this process are analysed in different domains of the music art. The methods of applying the national-verbal approach to studying the phenomenae of the music art are justified and substantiated. The national-verbal approach is applied to analyse the XVIII century clavier articulation and to review different traditions of its interpretation.