Короткий опис(реферат):
В дисертації досліджене виявлення художньо-комунікативних важелів творчопрактичної діяльності композитора як суб’єкта сучасних ринкових застав музичного
буття, специфіка яких усвідомлюється в компенсативному поєднанні вокальномелодійної музики актуального національного звучання із сукупністю ангажованого
чи розважального дійства. Апробацією зазначеного підходу виступає наявний досвід
організації музичних конкурсів, фестивалів та культурно-масових заходів, у тому
числі з участю автора даної роботи.
В дослідженні доводиться, що художньо-комунікативні параметри
організаційної, економічно-доцільної в своїй основі діяльності музиканта-фахівця
орієнтовані у популярній і масовій музичній культурі на ідеальні елементарнообразні стимули різного роду акцій-заходів. В ній відзначаються показники, що
забезпечують існування останніх і визначають діяльність професійного композитора
в них. Спеціально відзначається, що має місце орієнтація на організаційну ініціативу
як ключову частину культурно-масової постановки заходу, аж до формування
артистичної індивідуальності, що опиняється в центрі естетичного цілого виставивидовища. Суттєвим також є спирання в концепції авторських прав у маскультурній сфері на освітній статус учасників, хоча здійснюваний, у тому числі і
для музикантів, в інших критеріях, ніж це представлено в академічних видах і
жанрах творчої діяльності.
Рушійним моментом організаційно-комунікативної діяльності музиканта-фахівця
виступає спирання у музичному оформленні шоу-видовища-вистави на національно
вивірені стереотипи художніх комунікацій, які для України нерозривно пов'язані з
формами канта і думи-думки та релігійно-літургічною практикою виявлення
національної самосвідомості. У якості узагальнюючого положення є висунення
співацько-тонової активності художнього вираження в масово-культурних
заходах, що дарує омузикаленість цілого, за яким стоїть елітарна культура високого
пафосу, заперечуючи побутову «зниженість» звучання динамічно-шумової «прози».
Дисертація пропонує активізацію культурологічних розробок у сфері
мистецтвознавства в напрямку науково-теоретичного обслуговування організаційноконцепційних здобутків популярної та масової культури, для якої атрибутивною є
художньо-музична складова, що забезпечує успіх відповідних соціальних
комунікацій.
Суть розробки, основні результати:
This dissertation identifies artistic and communicative leverage within creative
and practical activity of a composer as a part of modern market foundation for
musical reality with specificity thereof being perceived through a compensative
combination of vocal and melodic music with contemporary national sound and
the total of politically motivated or entertaining activity. The above method
undergoes validation based on existing experience in arrangement of music
contests, festivals and cultural mass event, including with involvement of the
author hereof.
The research proves that the artistic and communicative parameters of a
professional musician's organizational and essentially economically feasible
activity are driven by perfect element- and image-bearing stimuli of various events
in the popular and mass music culture. It identifies values which allow for
existence of such events and denote a professional composer’s activity therein. It is
specifically mentioned that a focus is placed on organisational initiative as the
essence of a cultural mass event staging, up to formation of an artistic uniqueness
brought to the centre of the performance’s/spectacle’s artistic and aesthetic whole.
From the total of an organising (or co-organising) musician’s specific roles,
there was distinguished certain professional and organisational knowledge and
skills necessary to create productive and high-performance communication among
professionals, as wells as a musician's ability to seek and find financial support,
which, in the generally adopted concept of organisational readiness, adds to the
ultimate quality of professional armament for a musician, who gathers a band for
an event. The paper underlines a focus on the music component of the whole
within the event covering both promotion of a prospective beginning artist and
selection of stars of the mass industry called upon and able to incorporate a
respective idea of their performance.