Abstract:
Дисертація присвячена вивченню специфічних аспектів функціонування,сприйняття та впливу дитячого хору, які представлені в розмаїтті жанрово-видових форм музичного мистецтва. Охоплюються теоретичний, історичний, естетико-філософський, психологічний, музикознавчий, жанровий та виконавсько-хоровий параметри, що дозволяє визначити багатоаспектність і принципи функціонування феномену дитячого хору. Виявляються основні модуси дитячого образу світу у їх перетині з хоровою творчістю - цілісність (холістичність), колективність, міфопоетичність, емпатійність, емерджентність, ангелоподібність, ігрова природа, обумовлюючі функціональні аспекти дитячого хору як в «дорослій» музиці, так і в адресованій дітям. Розкриваються особливості функціонування дитячих хорів в історичній динаміці сприйняття дитинстваз визначенням споріднених тенденцій. Опрацьовуються жанрові, музично-мовні та виконавсько-хорові особливості дитячого співу у фольклорі. Наголошується взаємовплив філософсько-символічних, музично-естетичних, музично-композиційних, тембрально-звукових властивостей дитячого хорового виконавства і дорослої музичної творчості у сферах духовної музики та оперно-театральної творчості. Стверджується, що загальну історичну динаміку дитячого хорового мистецтва представляє поступова і все більш висока професіоналізація. Визначається місце дитячого хору у сучасному мистецькому тезаурусі, зокрема у постмодерних опусах і творах джазової стилістики, проаналізованих у роботі. В результаті складається феноменологічний статус дитячого хору як специфічної емерджентної цілісності, автономної мистецької одиниці, виховально-освітньої парадигми, культурного знаку.
Description:
The dissertation is devoted to the study of specific aspects of the functioning, perception and influence of the children's choir, which are presented in a variety of
17 genre and specific forms of musical art. Theoretical, historical, aesthetic-philosophical, psychological, musicological, genre and executive-choral parameters are covered, and it allows to determine the multidimensionality and principles of functioning of the phenomenon of children's choir. The main modes of the child's image of the world are identified in their intersection with the choral creativity - integrity (holism), collectivity, mythology, empathy, emergence, angelicity, playing nature, which determine the functional aspects of the children's choir both in "adult" music, and music addressed to children.he peculiarities of the functioning of children's choirs in the historical dynamics of perception and study of childhood with the disclosure of related trends are revealed. The genre, musical-language and performance-choral features of children's singing in folklore are being studied. The mutual influence of philosophical and symbolic, musical-aesthetic, musical-compositional, timbral-sound characteristics of children's choral performance and adult music creativity in the spheres of spiritual music and opera and theatrical creativity is emphasized. The place of the children's choir in the modern artistic thesaurus is determined, particularly in postmodern opuses and jazz stylistics, analyzed in the work.As a result, the phenomenological status of the children's choir is formed as a phenomenon, a specific emergency entirety, an autonomous artistic unit, a educative and educational paradigm, a cultural sign.