dc.description.abstract |
Підручник є першим виданням, у якому закладено загальні методологічні та методичні основи мистецької освіти на прикладі виховання фахівця мистецької сфери – звукорежисера.
Підручник складається з чотирьох розділів, у яких поступово розкрито суть педагогічного процесу: від дидактичних засад до основних закономірностей виховання, від загальних методичних питань до проблем формування художньо-образного сприйняття та мислення в умовах мистецької освіти.
Важливим нововведенням є запропонована система тьюторських практичних завдань, яка дає змогу ефективно задіяти самостійну частину навчальної діяльності студента, завдяки використанню за-пропонованих матеріалів і документів, а також виконанню практичних творчих завдань
У першому розділі сформульовано дидактичні основи процесу мистецького навчання.
Розкрито значення основних категорій дидактики, зокрема, таких як освіта і навчання. Навчання визначено як взаємопов’язаний про-цес викладання та навчання, а освіта – як процес і результат засво-єння систематизованих знань, умінь і навичок та досягнення на їх основі відповідного рівня освіченості.
У другому розділі зосереджено увагу на методах навчання як основі формування фахових знань.
Окреслено зміст поняття освітньої функції фахового навчання, де знання – це узагальнений досвід людства, уміння – здатність вико-нувати певні дії, навички – психічне новоутворення, завдяки якому індивід спроможний виконувати певну дію. Наголошено на засадах формування спеціальних знань, умінь і навичок фахівця мистецької сфери – звукорежисера щодо синтезу художньо-естетичної, мистецької та науково-технічної інформації, вироблення творчих, технічних, технологічних умінь і навичок.
Сформульовано принципи добору методів навчання та їх фахо-вої спрямованості залежно від навчальної мети, завдань навчальної дисципліни, педагогічної майстерності та педагогічної техніки ви-кладача. Наголошено на необхідності використання культури про-фесійного мовлення, розвитку професійних «функціональних органів викладача», формування термінологічного апарату відповідної мис-тецької галузі.
У третьому розділі викладено проблеми процесу виховання фахівця мистецької сфери.
Визначено теоретико-методологічні основи виховання як процес цілеспрямованого, систематичного формування особистості та представлено класифікацію методів, прийомів і напрямів виховання в педагогічній науці.
У четвертому розділі розкрито процеси виховання звукорежи-сера як творчої особистості. |
uk_UA |